کشف گوشت‌های آلوده در هتل مشهور مشهد! +عکس

- اگر فروشنده یا مغازه داری باشی که کار و کسبت در مسیر زائران و مسافران باشد، یک حرکت ناشایست و کوچک همچون دریافت وجه اضافه، گران فروشی یا کم فروشی، فروختن جنس تاریخ مصرف گذشته یا غیربهداشتی، گذشته از مشکلاتی که برای خریداران ایجاد می کند، می تواند به خاطره ای تلخ برای زائران و مسافرانی منجر شود که به مناسبت دهه کرامت به مشهد آمده اند. موضوعی که برای پیشگیری از آن به دستور حمیدرضا کریم، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، گشت ویژه ای در دهه کرامت آغاز به کار کرد و از مکان هایی که به نوعی محل حضور زائران بود، بازدیدهایی صورت گرفت. پایانه مسافربری، فرودگاه، آژانس های مسافرتی و هتل ها از جمله مکان هایی بودند که از سوی تیم گشت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی و به ریاست قاضی جلیلی بازدید شدندشد و با متخلفان نیز برخورد شد. در ادامه خلاصه ای از این عملیات ها را می خوانید.

حضور سرزده در هتل های معروف

یکی از اماکنی که مسافران و زائران ناگزیر به حضور در آن ها هستند، هتل ها، هتل آپارتمان ها و... است. تیم بازرسی سازمان تعزیرات در روزهای پایانی دهه کرامت بازدید از این اماکن را در دستور کار قرار دادند که با توجه به گستردگی این اماکن در مشهد، این طرح به مدت 2روز (تا روز گذشته)ادامه داشت.

بررسی ها نشان می داد که بیشتر مراکز اقامتی، با دغدغه رفع مخاطرات، در راستای اکرام زائران قدم برداشته و هیچ مشکلی نداشتند. در این میان تنها چند هتل که البته هتل های لاکچری و شناخته شده ای هم هستند، مشکلاتی همچون عرضه قلیان، استفاده از رنگ های غیرمجاز و غیرخوراکی در کیک ها داشتند که مهم ترین تخلف انباشت گوشت های غیربهداشتی در سردخانه این هتل ها بود.

رئیس تیم گشت تعزیزات حکومتی خراسان رضوی در این باره گفت: در بازرسی از سردخانه های 2هتل معروف مشهد، حدود 2تن گوشت آلوده که به صورت غیراستاندارد فریز شده بود، کشف شد. مسئولان این هتل ها به جای اینکه گوشت ها را از طریق تونل انجماد فریز و بعد به سردخانه منتقل کنند، به صورت مستقیم گوشت های تازه را فریز کرده اند که به لحاظ بهداشتی بار میکروبی این گوشت ها بالا رفته و به میزان زیادی پروتئین های گوشت از بین می رود.

قاضی جلیلی با اشاره به پلمب این سردخانه ها و ارسال نمونه های گوشتی به دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی های بیشتر اعلام کرد: یکی دیگر از تخلف ها در بازدید از این هتل ها عرضه قلیان بود که از 3هتل معتبر مشهد حدود 100عدد قلیان کشف و جمع آوری شد و در مجموع 8هتل در این طرح بازرسی شدند.

برخورد با کسبه متخلف کوهسنگی

یکی دیگر از مکان هایی که برای بازرسی انتخاب شد، صنوف فعال در اطراف و داخل بوستان کوهسنگی بودند. قاضی جلیلی و تیمی از کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این طرح نیم روزه از تعداد زیادی از فروشگاه ها، رستوران ها و اغذیه فروش ها بازدید کردند که تعدادی از این فروشگاه ها به دلایل بهداشتی تذکر گرفتند. در این میان از یک پیتزا فروشی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی کرد و چند مرتبه نیز اخطارهای قانونی گرفته بود، بازدید شد. در این بازدید سرزده مشخص شد که مالک این پیتزافروشی نه تنها مشکلات را مرتفع نکرده که به شدت آن ها نیز اضافه شده است.

متصدی این مکان به جای همکاری با مأموران اقدام به برخورد و ایجاد مزاحمت برای مأموران کرد. قاضی جلیلی نیز با مشاهده اینکه فرد قصد همکاری ندارد، دستور پلمب پیتزافروشی و تشکیل پرونده تعزیراتی را صادر کرد.در ادامه طبق بررسی های صورت گرفته، تخلفاتی نیز در یکی از بستنی فروشی های داخل مجموعه کوهسنگی مشاهده شد. به علت حضور نداشتن مالک یخچال های این فروشگاه پلمب و مالک آن به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد. همچنین یک دیزی فروشی نیز به علت تخلفات بهداشتی تذکر گرفت.

حضور مأموران در پایانه مسا فربری

مکان بعدی که در روزهای بعدی از سوی قاضی جلیلی انتخاب شد، مجموعه پایانه مسافربری امام رضا(ع) بود که یکی از ورودی های زائران به مشهد است. مکانی که باید در خدمت رسانی به زائران سرآمد باشد چرا که با رفتار خوب کارکنان و کسبه می تواند خوشی های یک سفر را تثبیت کند.

در این بازرسی یک سوپرمارکت بزرگ مورد بررسی قرار گرفت که مجموعه ای از تخلفاتی که یک فروشگاه می تواند داشته باشد را در خود جای داده بود. در این فروشگاه گران فروشی، کالاهای تاریخ مصرف گذشته، غیربهداشتی و... به وفور پیدا می شد تا جایی که پای کارشناسان بهداشتی نیز به آن باز شد و تمامی محصولات غیرمجاز برای امحا از درون قفسه های فروشگاهی جمع آوری شدند.

در ادامه یک فروشگاه کوچک نیز به سرنوشت فروشگاه قبلی دچار شد. یک ساندویچ فروش متخلف نیز از دم تیغ تعزیرات گذشت. برای این متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

فرود تعزیرات روی باند فرودگاه

وجود غرفه های مختلف در فرودگاه مشهد، روز چهارم اجرای طرح تعزیرات را به فرودگاه شهید هاشمی نژاد کشاند، جایی که گاهی قیمت های بالای فروش کالاها محل مناقشه شهروندان و فروشندگان می شود.

در این طرح با حضور قاضی جلیلی، رئیس شعبه ویژه گشت سیار تعزیرات حکومتی استان ، بازرسان اتاق اصناف ، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت از ۹ غرفه عرضه محصولات خوراکی و تنقلات بازرسی شد.

بر این اساس 4پرونده تخلف گران فروشی، درج نشدن قیمت، کم فروشی و عرضه ساندویچ سرد تاریخ مصرف گذشته تشکیل و مواد تاریخ گذشته نیز در محل معدوم شد.

مقصد بعدی، دفاتر خدمات مسافرتی

زائران زیادی طی روزهای گذشته خود را به مشهد رساندند و پس از زیارت و عرض تبریک محضر امام مهربانی ها، آهنگ سفر سرداده و قصد بازگشت کردند. برای اجرای این تصمیم تعداد زیادی از زائران به دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه کردند تا وسیله بازگشت خود را مهیا کنند. پیش از اینکه حجم مسافران برای بازگشت افزایش یابد، بازرسی از آژانس های مسافرتی با هدف پایش نرخ بلیت پروازهای مشهد - تهران با حضور رئیس شعبه ویژه گشت سیار تعزیرات حکومتی استان و بازرسان اتاق اصناف مشهد ، آغاز شد.

در این طرح 6دفتر خدمات مسافرتی مورد بازرسی قرار گرفت. طبق مصوبات قانونی نرخ اعلام شده در این مسیر، حدود 8میلیون ریال است و چنانچه گران فروشی در این زمینه و سایر مسیرها مشاهده شد ، شهروندان می توانند تخلف را از طریق شماره ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان اعلام کنند.

در این راستا مشکل خاصی در این دفاتر مشاهده نشد و همه چیز طبق روال قانونی در جریان بود.

کرامت زائران هدف تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به نتایج این طرح ها که به مدت 10روز در مشهد ادامه داشت، درباره مهم ترین پرونده ها گفت: مهم ترین اقدام تیم گشت تعزیرات در این ایام، نظارت بر 8هتل بود که سردخانه 2هتل با کشف حدود 2تن گوشت غیربهداشتی پلمب شد و تعداد زیادی قلیان نیز از این هتل ها ضبط گردید، همچنین 12 واحد رستوران و واحد عرضه مواد غذایی مورد بازرسی قرار گرفت 2واحد در کوهسنگی به دلیل عرضه مواد غذایی فاسد مهر و موم شد و حدود ۶۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد نیز جمع آوری و معدوم شد.

حمیدرضا کریم با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح کرامت زائران بوده است بیان کرد: خوشبختانه نتایج این طرح نشان می دهد که بیشتر کسبه و افرادی که به خدمت رسانی به زائران مشغول هستند، با عملکرد صحیح خود خاطره ای خوش برای زائران به جا می گذارند. تنها تعداد معدودی تخلف کرده اند که با آن ها برخورد های قانونی انجام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟