رییس سازمان زندان ها : توهین و ضرب و شتم عامل ۱۰ درصد جرایم زندانیان است

به گزارش رکنا، «علی اصغر جهانگیر» امروز- سه شنبه - در شورای اداری کمیجان، افزود: پایین آمدن آستانه تحمل از معضلات اجتماعی است که اگر این آسیب ترمیم شود شمار زندانیان با جرایم توهین و ضرب و شتم کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: حجم بالای ورودی شکایت‌ها از مشکلاتی مهم در دادگستری‌ها است که در ریشه یابی این معضل نیز پایین بودن آستانه تحمل مردم نقش دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: شکایت‌ها می‌تواند با استفاده از ظرفیت گذشت و ایثار طرفین دعوا خاتمه یابد و دستگاه قضائی اگر از معضل حجم بالای ورودی فارغ شود فرصت خود را صرف برخورد با دانه درشت‌ها، اشرار و مسائل مهم‌تر می‌کند.

جهانگیر یادآور شد: سواد آموزی در زندان‌های کشور اجباری است و ۶ هزار زندانی کشور پارسال در این راستا باسواد شدند که این مهم از اقدامات مطلوب حوزه فرهنگی زندان‌ها به شمار می ورد.

وی اظهار داشت: آموزش احکام و سواد آموزی در زندان‌های کشور حرف اول را می‌زند چراکه افراد باسواد و آگاه در قبال رفتارهای خود می‌اندیشند و این مهم زمینه ارتکاب جرم را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور افزود: فعالیت فرهنگی سازمان زندان‌ها باعث شده تا این مجموعه در سال‌های اخیر همواره به عنوان دستگاه برتر در حوزه فرهنگی کشور معرفی شود.

جهانگیر توضیح داد: ساخت زندان‌ها با هدف تربیت و تأمین افرادی است که هنجار شکن هستند و ضرورت اجتماعی ایجاب می‌کند تا برای رسیدن به جامعه ایمن این مراکز ساخته شود.

وی گفت: ایجاد شعبه دادگستری در شهرستان‌ها نیازمند کسب شاخص‌هایی است که این مهم در مرکز کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور افزود: وضعیت اطلس جرم در دستگاه قضائی و معاونت اجتماعی پیشگیری، سازمان‌های زندان‌ها و دستگاه‌های تابعه در حال پیگیری است.

جهانگیر با بیان اینک رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارکنان قوه قضائیه ۲۰ محور را مورد توجه قرار دادند؛ اظهار داشت: قوه قضائیه باید در هر دوره نسبت به قبل تحول و پیشرفت داشته باشد و این مهم یکی از محورهای مورد تاکید معظم له بود.

وی گفت: دستگاه قضائی در دوره جدید فعالیت خود تغییرات ارزشی داشته و امید بیشتری برای مردم در حل مشکلات فراهم شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: دادرسی و خدمات قضائی باید باید با روش کارآمد و ابتکار عمل ارتقا باید و شناسایی عیوب برای رفع مشکلات در اولویت فعالیت‌های نظام قضائی است.

جهانگیر افزود: نظام جمهوری اسلامی فرهنگی را در اختیار همگان گذاشته است تا برای خودسازی و کمک به دیگران خدمت کنند بنابراین باید از این فرصت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای تأسیس واحد پزشکی قانونی، بازداشتگاه، بررسی مشکلات زمین‌های اوقافی میلاجرد و تجهیزات دادگاه در شهرستان کمیجان از موضوعاتی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار کمیجان نیز در این نشست گفت: دستگاه قضائی در تولید ملی و حمایت از کالا داخلی همواره تأثیرگذار بوده است.

«سعید فائض پور» افزود: در فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر تولید ملی و رونق بازار، گفتمان سازی حاکم است.

وی اظهار داشت: دستگاه قضائی با فراهم کردن شرایط امنیت برای سرمایه گذاران به تحقق شعار امسال کمک می‌کند.

فرماندار کمیجان افزود: دستگاه قضائی آخرین پناهگاه مردم ستمدیده است و با اقتدار برای حل مسائل مردم عمل می‌کند.

فائض پور افزود: عیار مسئولان در خدمت رسانی به مردم مشخص می‌شوند و اکثر مسئولان نظام اسلامی می‌کوشند تا با بهرهگیری از امکانات موجود موانع ارائه خدمات به مردم کاهش یابد.

وی اظهار داشت: شهرستان خنداب نیازمند واحد پزشکی قانونی است تا از تردد به مرکز استان کاسته شود و فعال شدن این واحد امکان ارائه خدمات به مردم فراهان و میلاجرد را نیز مهیا می‌کند.

فرماندار کمیجان افزود: ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار امسال برای ساخت اداره ثبت اسناد این شهرستان تخصیص یافته است که تجهیز آن نیازمند همکاری است.

فائض پور افزود: مشکلات اوقافی زمین‌های میلاجرد نیز باید در سفر مقامات قضائی به استان مرکزی بررسی و پیگیری شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیت در بدو ورود به شهرستان کمیجان در مزار شهدای هشت سال دفاع مقدسضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

مسئولان، معاونان و رؤسای سازمان‌های زیر مجموعه قوه قضائیه روز سه شنبه به شهرستان‌های ۱۲ گانه استان مرکزی سفر کردند و مشکلات و خواسته‌های مردم را به عنوان دستور کار در نشست شورای قضائی استان مرکزی در حضور حجت الاسلام و المسلمین سید «ابراهیم رئیسی» ارائه می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟