به گزارش رکنا، سید مجید آزیز  با اعلام این خبر که طی 20 روز اخیر 10 مرکز استخراج ارز دیجیتال در خراسان رضوی کشف شده، گفت: کاشمر، فریمان، چناران و باخرز شهرستان‌های هستند که در آنان این کشفیات صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق خراسان رضوی ضمن بیان اینکه موارد کشف شده از مراکز خصوصی بودند، تصریح کرد: پس از کشف تخلف، تفاوتی ندارد که مرکز مربوطه دولتی باشد یا خصوصی، با هر دو برخورد صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به‌این پرسش که معمولا در چه مراکزی استخراج ارز دیجیتال بیشتر مشاهده می‌شود؟، بیان کرد: استخراج ارز دیجیتال در مراکزی صورت می‌گیرد که برای فرد ارزش افزوده داشته باشد، باتوجه به‌اینکه هزینه مصرف برق در مراکز کشاورزی، تولیدی، دامپروری‌ها، مرغداری‌ها و مدارس کمتر است، بنابراین برای این مراکز استخراج ارز صرفه اقتصادی دارد، بنابراین در این مراکز این موضوع بیشتر مشاهده می‌شود.

آزیز عنوان کرد: گزارشات مردمی، بازرسی همکاران از مراکز تولیدی و کشاورزی و مقایسه میزان مصرف برق این مراکز نسبت به‌دوره‌های قبل از جمله راه‌هایی هستند که برای کشف استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟