به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی سمنان از انجام شش عملیات پلیسی در شهرهای مختلف استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در یکی از مهمترین رویدادها، باند سرقت موتور سیکلت در شاهرود کشف و متلاشی شد.

سرهنگ عبدالله حسنی  ضمن بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته شش عملیات پلیسی با حضور مأموران ناجا در سطح استان سمنان به وقوع پیوست، بیان کرد: شب گذشته وقوع انفجار در یک‌منزل مسکونی محدوده خیابان امام شاهرود به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که این حادثه بر اثر انفجار کپسول گاز ال پی جی در زیرزمین منزلی روی داد که سوختگی شدید مردی ۳۲ ساله را در پی داشت.

وی با اشاره به حضور مأموران کلانتری ۱۲ شاهرود در محل، افزود: در این حادثه نشت گاز ال پی جی انفجار کپسول و تخریب بخشی از منزل و وقوع آتش‌سوزی را رقم زد که در آن فرد حادثه‌دیده توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

متلاشی شدن باند سرقت موتورسیکلت در شاهرود

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین بابیان اینکه اعضای باند سرقت موتور در شاهرود دستگیر شدند، ابراز داشت: رئیس و واحد گشتی کلانتری ۱۱ آزادی در ساعات اولیه بامداد روز گذشته به تردد یک دستگاه موتورسیکلت تریل مشکوک شده که فرار راکب پس از مشاهده پلیس منجر به تعقیب موتورسیکلت می‌شود.

حسنی بابیان اینکه پس از دقایقی تعقیب و گریز، موتورسیکلت متوقف، راکب دستگیر و در استعلام از سامانه پلیس آگاهی ناجا مشخص می‌شود موتور سرقتی است، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم که با هماهنگی مرجع قضائی صورت گرفت مأموران پنج دستگاه موتورسیکلت و وسایل اوراق‌شده موتور همچنین تعداد قابل‌توجهی از اموال و اقلام دیگر را کشف کردند.

وی افزود: دو متهم دیگر این پرونده شناسایی و در عملیات جداگانه دستگیر شدند که پس از بازجویی‌های اولیه این سه متهم سابقه‌دار به ۱۲ فقره سرقت موتورسیکلت در شاهرود اعتراف کردند.

کشف ۳۲ هزار قطعه طیور و محموله ۱۵ تنی خوراک طیور در سرخه

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین از توقیف محموله ۱۵ تنی خوراک طیور قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در سرخه خبر داد و ابراز داشت: مأموران یگان امداد شهرستان با اجرای طرح ایست و کنترل در محور مواصلاتی تهران-مشهد، یک دستگاه کامیون حامل ۱۵ تن خوراک طیور که بدون هیچ مدرک و مجوز قانونی حمل می‌کرد را متوقف کردند که بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا راننده متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

حسنی بابیان اینکه ۳۳ هزار و ۱۰۰ قطعه طیور قاچاق در سرخه کشف شد، تصریح کرد: با فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای مأموران انتظامی سرخه دو دستگاه کامیون حامل محموله طیور برای بررسی‌های بیشتر متوقف شدند.

وی از کشف ۳۲ هزار قطعه جوجه‌های یک‌روزه و یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ‌های گوشتی که بدون سند و مجوز قانونی در سرخه حمل می‌شد نیز خبر داد و افزود: بنا بر اظهارنظر کارشناسان امر این کشفیات ۹۰۰ میلیون ارزش ریالی دارد.

رشد ۳۹ درصدی جرایم سایبری و توقیف موتور قاچاق در میامی

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین از کشف ۸۲ درصدی پرونده‌های مرتبط با مأموریت‌های پلیس فتا خبر داد و ابراز داشت: در سه‌ماهه نخست سال جاری برداشت غیرمجاز از حساب کاربران بیشترین فراوانی جرایم اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

حسنی بابیان اینکه این جرم بیش از ۶۷ درصد کل پرونده‌های این بخش را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن بیان اینکه طبق گزارش‌های دریافتی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منطقه کالپوش میامی حکایت داشت، افزود: در این تحقیقات مالک و محل اختفای موتورسیکلت شناسایی و هم‌زمان با اعزام گشت انتظامی به محل اختفا، موتورسیکلت ۴۵۰ سی‌سی تریل قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در میامی توقیف شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟