به گزارش رکنا، مرتضی رهنما در جمع خبرنگاران گفت: شهربازی‌هایی که مجهز به دستگاه‌های بزرگ نظیر چرخ و فلک، کشتی صبا، صندلی پرنده و ... باید حتما یک نفر دارای مدرک مهندسی مکانیک به اداره استاندارد معرفی کنند، در غیر اینصورت مجوز بهره‌برداری از دستگاه‌های بزرگ چنین شهربازی‌های لغو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های موجود در پارک‌ها و شهربازی‌ها باید دارای پروانه استاندارد برای بهره‌برداری باشد، گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و با توجه به تعطیلی مدارس و افزایش مراجعه به شهربازی، بازرسی‌ها نیز از این اماکن تشدید شده است.

رهنما با بیان اینکه بازدیدها تابع زمانبندی مشخصی نیست، گفت: کارشناسان این اداره درزمان‌های مختلف شبانه روز، حتی روزهای تعطیل، از این اماکن بازدید دارند و اگر گزارشی واصل شود، بلافاصله پیگیری خواهد شد.

او تصریح کرد که استفاده از هرگونه وسیله بازی در هر نقطه از شهر یا روستا، باید با تاییدیه استاندارد باشد، گفت: اگر براثر استفاده از وسیله بازی غیراستاندارد، حادثه‌ای رخ داد، مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده صادر کننده مجوز و مالک وسیله بازی است.

رهنما به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در استان فارس توصیه کرد که اجازه نصب و بهره‌برداری از وسایل بازی را قبل از تاییدیه رسمی استاندارد، صادر نکنند.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین گفت: در سه ماه اول امسال بازرسان این اداره بیش از 80 وسیله بازی را در نقاط مختلف فارس، به دلیل نداشتن تاییدیه استاندارد، پلمب کرده و به بهره برداران اخطار لازم را داده‌اند.

رهنما خاطرنشان کرد که تمام وسیله‌های بازی مورد استفاده در اماکنی تحت عنوان خانه بازی یا مهد کودک و سایر مکان‌ها، مشمول استاندارد اجباری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟