به گزارش رکنا، علی الشتری نژاد روز شنبه در پلدختر اظهار داشت: ۱۴ قطعه سهره طلایی از این متخلفان کشف شد که پس از بررسی و تیمار و حصول سلامت و توان زیستن در طبیعت رهاسازی شدند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد این پرنده زیبا و خوش آواز را به منظورنگهداری در محیط های خانگی شکار و به عنوان یک پرنده زینتی خرید و فروش می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر بیان کرد: این شهرستان با توجه به آب و هوای مناسب و برخورداری از وضعیت اکولوژیکی و زیستگاهی، دارای تنوع زیستی مطلوبی است که شرایط را برای زیست این پرنده زیبا فرآهم می کند.

وی اضافه کرد: سهره پرنده طلایی رنگ با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید.

الشتری نژاد ادامه داد: پرنده نابالغ و سر و سطح پشتی نخودی مایل به خاکستری دارد و بدنش پر از خط و خال قهوه‌ای است.

وی یادآور شد: پرواز این پرنده همراه با موجی و رقص مانند می باشد و پرنده‌ای است اجتماعی نژادی که در مشرق و جنوب شرقی ایران زندگی می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: طرح سیاه و سفید صورت را ندارد و تمام سرش به جز قسمت قرمز آن به طور یکدست قهوه‌ای مایل به خاکستری کمرنگ است.

الشتری نژاد افزود: صدای سهره طلایی بسیار دلنشین و متنوع بوده و مخلوطی از صدای سایر سهره ها نیز در آن شنیده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟