به گزارش رکنا، «محمد حسین ماجدی اردکانی» در نشست برنامه‌ریزی طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) در استان یزد، ضمن اعلام این خبر افزود: این 56 واحد صنفی نسبت به عرضه محصولات فاقد علامت استاندارد اقدام می‌کردند که پرونده آنان جهت رسیدگی به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.

وی ادامه داد: براساس بازرسی‌های صورت گرفته توسط بازرسان و کارشاسان این اداره کل از سطح بازار و علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های حضوری، دیداری و نوشتاری قبل، مشخص شد که این تعداد از واحدهای صنفی متخلف مبادرت به عرضه محصولات غذایی، کالاهای الکتریکی، لوازم یدکی خودرو و مبلمان اداری بدون علامت استاندارد به شهروندان می‌کردند.

این مسئول تاکید کرد: ضروری است به اطلاع مردم استان به ویژه کسبه رسانده شود که دلیل اصلی شکایت واحد حقوقی این اداره کل از 56 واحد صنفی متخلف گفته شده و ارسال به مراجع ذیربط، اجباری بودن اجرای استاندارد ملی کالا‌ها و محصولات گفته شده است.

ماجدی اردکانی در پایان نیز گفت: طبق ماده 15 قانون تقویت و توسعه نطام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد یا بدون تایید سازمان ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده 40 این قانون برخورد می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟