به گزارش رکنا، رئیس یک مؤسسه آموزش عالی غیرمجاز که در شهر اراک، به‌صورت غیرقانونی اقدام به صدور مدارک تحصیلی جعلی می‌کرد، در تحقیقات پلیس فتا دستگیر شد.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: چندی‌پیش با اعلام گزارشی به پلیس فتا درخصوص تخلف صورت‌گرفته در امتحانات پایان‌ترم در یکی از مؤسسات آموزش عالی، با هماهنگی با مرجع قضائی، تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس برای بررسی موضوع آغاز شد. وی افزود: در مراحل تحقیقات پلیس مشخص شد که برخی از افراد اعلام‌شده از سوی یکی از مؤسسات آموزش عالی واقع در شهر اراک، در محل برگزاری آزمون حضور ندارند.

این مقام انتظامی افزود: پس از بررسی و اقدامات فنی به‌عمل‌آمده مشخص شد فردی با استفاده از مدارک جعلی، در شهر اراک از سال ۹۶ به‌صورت غیرقانونی و بدون اطلاع وزارت علوم و با سوءاستفاده از امضای الکترونیکی مدیران قبلی مؤسسه فعالیت غیرقانونی داشته و اقدام به صدور مدرک تحصیلی جعلی برای افراد می‌کند. سرهنگ آنقی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی به‌عمل‌آمده، متهم به پلیس فتا احضار و پس از اعتراف به صدور مدارک تحصیلی جعلی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟