سرهنگ علی سرحدی رئیس پلیس فتای استان سیستان‌وبلوچستان در تشریح این خبر گفت: با دریافت شکایت از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری در اینستاگرام موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شاکی پرونده اعلام کرد اکانت اینستاگرام شخصی وی هک شده و با توجه به کلاهبرداری مالی صورت‌گرفته از دوستان وی مسبب بدگمانی دنبال‌کننده‌های پیج خصوصی‌اش در اینستاگرام شده است.

این مقام مسئول افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد متهم پس از دسترسی غیرمجاز به اینستاگرام وی با دنبال‌کننده‌های صفحه خصوصی او ارتباط برقرار کرده و از آنها درخواست وجه کرده و وعده بازگرداندن در اسرع وقت را داده که با توجه به اعتبار و اعتمادی که شاکی بین دوستان خود داشته مخاطبان بلافاصله وجه درخواستی را ارسال کردند.

سرهنگ سرحدی گفت: با توجه به بررسی‌های فنی و تخصصی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم که از همکاران شاکی بود شناسایی و دستگیر شد و ضمن مواجهه با شاکی و مستندات و ادله کشف‌شده به جرم خود اعتراف کرد. رئیس پلیس فتای استان سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی با توجه به حساسیت و موقعیت اجتماعی آنها دقت داشته باشند ممکن است افرادی با سوءاستفاده از نام و هویتشان اقدام به کلاهبرداری کنند، بنابراین در این خصوص با ارتقای امنیت شبکه‌های اجتماعی خود همچون فعال‌کردن رمز دوم در حریم خصوصی از این‌گونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟