کشف بیش از ۳۷ هزار لیتر محوله سوخت در استان زنجان

سرهنگ جعفر رحمتی اظهار داشت: این محموله‌های سوختی قاچاق در استان زنجان شامل سوخت‌هایی همانند نفت، گازوئیل و مشتقات گازوئیلی هستند اما در ابتدای امر هیچ کدام از این محموله‌های سوختی قاچاق گازوئیل یا نفت به نظر نمی‌آیند چرا که با تغییرات شیمیایی و تکنیک‌هایی که در تجزیه آنها به کار گرفته شده به مواد سوختی تبدیل می‌شوند.

وی در خصوص چگونگی انتقال و جابه جایی این محموله‌های سوختی در استان زنجان بیان کرد: کشف این محموله‌های سوختی قاچاق در خودروهای تانکر، نفتکش و نیسان اتفاق می‌افتد که این محموله‌ها در نهایت به شرکت نفت تحویل داده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر با استفاده از جی پی اس کنترل این جابه‌جایی‌های محموله‌های سوختی صورت می‌گیرد، افزود: با وجود این رصدها برخی از افراد سودجو در حال دپو کردن سوخت‌ها هستند و قصد خارج کردن محوله‌های سوختی را از کشور در قالب محوله‌های قاچاق دارند، البته استان زنجان با توجه به اینکه در محل تردد ترانزیت است مواردی از این محوله‌های سوخت قاچاق مربوط به استان‌های دیگر است که تنها کشف آن در استان زنجان صورت گرفته است.

وی در خصوص زادگاه این محموله‌های سوختی قاچاق عنوان کرد: با توجه به اینکه استان زنجان عقبه است بنابراین استان‌هایی که در جوار مرزی زنجان قرار دارند به روش‌های مختلف قصد خارج کردن و به فروش رساندن این محموله‌های سوختی قاچاق را از مسیر زنجان دارند به همین دلیل برخی از این کشفیات منتسب به استان زنجان نیستند بلکه مربوط به استان‌های دیگر هستند و استان زنجان به علت واقع شدن در محل تردد ترانزیت تنها کشف این موارد قاقچاق در آنجا صورت می گیرد.

سرهنگ رحمتی در خصوص چگونگی کشف و شناسایی محموله‌های سوختی در استان زنجان گفت: کشف و شناسایی این محموله‌ها یا به صورت اشتراکی توسط پلیس آگاهی و شرکت نفت استان زنجان صورت می‌گیرد یا اینکه تنها توسط پلیس آگاهی کشفیات محموله‌های سوختی قاچاق صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این محموله‌های سوختی در خارج از شبکه توزیع می‌شوند،گفت: روند توزیع آن به این صورت است که این سوخت‌ها در داخل کشور با نرخی بسیار پایین خریداری شده و سپس به خارج از کشور فرستاده می‌شود و به علت تفاوت قیمت ارز با قیمتی بسیار گزاف به فروش می‌رسد و سود کلانی نصیب قاچاقچیان سوخت می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان عنوان کرد: شرکت نفت و عوامل آن، بخش مبارزه با قاچاق کالا و نیز کلانتری‌هایی که در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، در زمینه محوله‌های سوختی قاچاق در استان زنجان توجیه شده‌اند اما برخی از مواد سوختی به صورت سهمیه‌ای هستند و بنا بر این است که در امورات کشاورزی به کار گرفته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟