غفاری درباره سرقت کابل ها و تاسیسات برق نیز گفت: افزایش نرخ طلا، سکه، مس و غیره در افزایش سرقت تاسیسات برق نیز تاثیر دارد و متاسفانه سرقت برق و تاسیسات از جمله مشکلات است و بدون همیاری مردم و دهیاران، کاهش سرقت تاسیسات محقق نمی شود.

وی گفت: سرقت انرژی موجب سوختن تاسیسات مشترکان می شود و متاسفانه برخی سرقت های تاسیسات برق در استان مسلحانه شده است زیرا سارقان تاسیسات برق به صورت تیمی کار می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: بیشتر سرقت سیم های برق مربوط به سیم های مسی است زیرا قیمت آن گران است و افزایش نرخ ها میزان سرقت ها را رشد می دهد و برای کاهش و مقابله با سرقت ها، برخی شبکه ها را جمع می کنیم و استفاده از سیم های آلومینیومی از دیگر روشهای کاهش سرقت تاسیسات برق به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به سرقت انرژی برق گفت: سرقت انرژی به بدنه صنعت برق صدمه می زند و باید از آن پیشگیری کرد.

وی با اشاره به نقش ویژه صنعت برق در توسعه صنعت برق، تامین برق پایدار و مطمئن را از جمله اهدفاف مدیریت مصرف برق بیان کرد و گفت: از ابتدای خرداد تا پایان شهریور، برای مشترکان پرمصرف برق ماهانه قبض برق صادر می شود تا این مشترکان راحت تر نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند.

غفاری با اشاره به اینکه حذف قبوض کاغذی در شرکت توزیع برق در دستور کار قرار دارد گفت: برای مشترکانی که تا سقف ۴۰۰ کیلوولت مصرف داشته باشند، به ازای مصرف بهینه، مشوق هایی درنظر گرفته می شود و برای مشترکان پرمصرف جریمه ۱۶ درصدی درنظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه آنهایی که ۴۰۰ کیلولت به بالا مصرف داشته باشند جزو مشترکان پرمصرف محسوب و جریمه هایی اعمال می شود افزود: میزان بودجه مورد نیاز اصلاح و بهسازی شبکه ها و تاسیسات بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است اما اینکه چقدر را بتوانیم جذب کنیم مسئله مهمی است و این به میزان وصول مطالبات بر می گردد.

بیش از یک میلیون و ۳۸۴ هزار مشترک برق در مازندران وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟