عادل مقدس در شهرستان تنگستان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط با جدیت صنوف مواد غذایی را مورد پایش قرار می‌دهند، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار و 900 بازدید از اماکن عمومی و صنوف عرضه مواد غذایی صورت گرفته که در این بین ۶۴۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان افزود: اگر هر فرد نسبت به سلامت و بهداشت مواد غذایی مورد استفاده خود و جامعه حساسیت داشته باشد،نقش مهمی در بهبود عملکرد کارشناسان بهداشت محیط در جهت کمک به امنیت و سلامت غذایی دارد، که در همین راستا سامانه 190 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آماده دریافت گزارش‌های مردمی می‌باشد.

وی با بیان اینکه سامانه 190 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات مردمی است، تصریح کرد : سال گذشته ۷۱ مورد تماس با این سامانه صورت گرفته که همه این درخواست‌ها تا حصول نتیجه و رفع مشکل پیگیری شده است.

مقدس خاطرنشان کرد : نمونه‌برداری از مواد غذایی از جمله برنامه‌هایی است که به صورت مستمر در شبکه بهداشت و درمان ، در سطح عرضه مواد غذایی انجام می‌شود و بر همین اساس ، ۳۳۴ مورد نمونه غذایی در سال جاری تهیه و جهت انجام آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه غذا و دارو ارسال شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟