سردار "کیومرث عزیزی"  گفت: بسیاری از خصیصه هایی که طی سالیان متمادی گذشته در ساختار تولید، سازمان توزیع و الگوهای مصرف جامعه شکل گرفته، امروزه به صورت نقاط ضعف و دریچه هایی امید دشمن در تهاجم اقتصادی در آمده اند.

وی با بیان اینکه پدیده قاچاق به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم در پاره ای از این زمینه ها دخالت داشته است، افزود : پوشش دادن این نقاط ضعف و از میان برداشتن آنها، بدون توجه به برنامه جامعه در پیشگیری از قاچاق کالا و مبارزه با این پدیده ممکن نبوده و نیروی انتظامی در راستای وظایف سازمانی و در تحقق این مهم، برنامه ریزی ای جامعه ای را به ویژه در سال رونق تولید تدوین و اجرایی کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و عملیات روز گذشته پلیس در شهرستان شازند در توقیف 3 محموله کالای قاچاق تصریح کرد: در این عملیات 18 دستگاه لوازم برقی خانگی شامل یخچال، ماشین ظرف شویی، ماشین لباس شویی، کولر گازی و 5 تن و 821 کیلوگرم پوشاک قاچاق از 3 دستگاه خودروی کامیون کشف شد.

سردار عزیزی با بیان دستگیری و معرفی 3 راننده خودرو به مرجع قضائی در این عملیات تصریح کرد: در ارزیابی های کارشناسی صورت گرفته، ارزش کالاهای کشف شده در حدود 3 میلیارد و 425 میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت اقدامات توامان فرهنگی، مبارزاتی و بهره گیری از ابزارهای اقتصادی میسر در کنترل و جایگزین کردن الگوهای غلط مصرف کالاهای خارجی در جامعه اظهار داشت: لازم است با کار فرهنگی و تبلیغی و به خدمت گرفتن انواع ابزارها و رسانه ها و با ارائه نمونه های مستند، جامعه را از خطرات استفاده از کالای خارجی آگاه ساخت و در تبیین سازگارسازی الگوی مصرف با رویه های اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کرد.

وی تصریح کرد:‌ نیروی انتظامی نیز در برنامه ریزی جامعه خود در مبارزه با قاچاق کالا در کلیه ساعات شبانه روز از طریق سامانه تلفنی 110 آماده دریافت گزارش ها و اطلاعات شهروندان در هر گونه فعالیت افراد در زمینه کالای قاچاق است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟