پناهنده کُرد بعد از گذراندن 17 ماه زندان در ژاپن آزاد شد

به گزارش رکنا‌ ، روزنامه ژاپن تایمز در گزارش های متعددی به زندگی دشوار بیش از 2000 پناهنده کرد ترکیه در این کشور پرداخته است که به دلیل مخالفت دولت ژاپن با اعطای پناهندگی به آنها دوران سختی را در این کشور سپری می کنند.
به نوشته این روزنامه، محمد چولاک شهروند کرد 39 ساله ترکیه که سال 2004 وارد ژاپن شده است تاکنون چهار بار درخواست پناهندگی داده است اما در همه درخواست هایش نتوانسته است رضایت دولت ژاپن را برای دریافت شهروندی این کشور جلب کند.
وی از 17 ماه پیش و پس از رد درخواستش بازداشت شد و همسر و تنها فرزندش در اقامتگاهی که کردها در نزدیکی پایتخت ژاپن در آن ساکن هستند تنها ماندند. محمد در زندان دچار بیماری شدیدی شد اما مسئولان بازداشتگاه به وی اجازه ندادند در بیمارستان بستری شود.
محمد امروز بدون هیچ توضیحی آزاد شد . وی از ارائه توضیح درباره چگونگی آزاد شدنش خودداری کرده است اما در سخنان کوتاهی از 5000 نفری که با امضای طوماری خواستار آزادی وی شده بودند قدردانی کرد.
بیش از 2000 کرد ترکیه از دولت ژاپن درخواست دریافت پناهندگی کرده اند اما رسانه های ژاپنی گزارش داده اند که تاکنون هیچ کدام از این افراد نتوانسته اند تابعیت کشور ژاپن را کسب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟