معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) با اشاره به اینکه افراد مجرم و سودجو به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی، با ارسال پیامک هم‌وطنان را به سایت و درگاه جعلی بانکی هدایت می‌کنند، گفت: لازم است شهروندان هوشیاری بیشتری داشته باشند و فریب این تبلیغات دروغین را نخورند.

سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس رصد فضای مجازی کشور و گزارش‌های واصله، مشخص شد افراد مجرم و سودجو، با ارسال پیامک با عنوان جلوگیری از قطع یارانه نقدی طبق لینک imanbalik.com به هم‌وطنان، مترصد اقدام درخواست‌کنندگان و هدایت به سایت و درگاه جعلی بانکی به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب آنان هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی رمز دوم یک‌بارمصرف (OTP) که عملا دستیابی به اطلاعات حساب بانکی هم‌وطنان از سوی مجرمان را محدود کرده است، افراد کلاهبردار و سودجو با اطلاع از مزیت برجسته این خدمات بانکی در ماه‌های اخیر فعالیت گسترده‌ای را درباره دستیابی به اطلاعات کارت بانکی هم‌وطنان آغاز کرده‌اند، لازم است شهروندان هوشیاری بیشتری داشته و فریب این تبلیغات دروغین را نخورند.

سرهنگ پاشایی یادآور شد: در صورتی که هم‌وطنان به هر دلیلی با ورود به سایت مذکور و سایت‌های مشابه نسبت به درج اطلاعات کارت بانکی خود اقدام کرده‌اند، بلافاصله نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی اقدام کنند. وی تأکید کرد: مردم باید اخبار مربوط به هرگونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir برای پیگیری لازم به پلیس فتا اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟