سرهنگ "حبیب اله رجبلی" بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام تابستان افراد سودجو با ارائه مطالب دروغین در فضای مجازی، سعی در جلب اعتماد مردم و کلاهبرداری از آنان در این زمینه دارند.

وی افزود: احدی از شهروندان به این پلیس مراجعه و شکایتی مبنی بر اینکه در یکی از سایت‌های کاربر محور با آگهی تحت عنوان "تور ارزان قیمت و اقامت دائمی در خارج از کشور" آشنا و سپس با شماره تلفن درج شده در آگهی تماس حاصل کردم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این شهروند در اظهارات خود بیان کرد که هرچند در ابتدا احساس کرد شاید این آگهی کلاهبرداری باشد اما در زندگی خود دچار مشکلاتی بودم و برای فرار از این مشکلات و رفع خستگی ناچار به آگهی درج شده اعتماد کردم.

رئیس پلیس فتا فارس در ادامه گفت: سازنده این صفحه برای جلب اعتماد شاکی با وی در قسمت خصوصی گفت و گو )چت( کرده و به طرق مختلف ضمن جلب اعتماد وی، مبلغ 60 میلیون ریال از حساب آن برداشت کرده است.

سرهنگ "رجبلی" ادامه داد: با توجه به حساسیت بالای موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در فاصله زمانی بسیار کوتاه متهم با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت 60 میلیون ریال از حساب شاکی اقرار کرد، عنوان داشت: کلیه افرادی که قصد مسافرت به خصوص در ایام تابستان را دارند برای تهیه بلیط و رزرو هتل و دیگر خدمات حتما از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری را دارند تهیه کنند و خریدهای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز انجام ندهند.

سرهنگ "رجبلی" در پایان بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا از طریق شماره تماس 07121827801 گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟