پلمب ۴ واحد  تولید کننده  فیلتر هوای خودرو در گچساران

به گزارش رکنا، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳ هزار فیلتر از این واحد‌ها کشف شد، گفت: کارشناسان موسسه استاندارد در بازرسی از بازار ۴ تولید کننده فیلتر هوای غیر استاندارد شامل دنا فیلتر، فیلتر داوودی، فیلتر نظری و فیلتر حسینی را پلمب کردند.
وی با اشاره به اینکه این واحد‌ها فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد و سایر مجوز‌های قانونی بودند،گفت: فیلتر‌های هوای تولیده شده توسط آن‌ها بی کیفیت و غیراستاندارد بوده است.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳ هزار فیلتر هوای بی کیفیت و غیر استاندارد از این واحد‌ها کشف شد، خاطرنشان کرد: فیلتر هوای خودرو مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید و عرضه این کالا بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد ممنوع و جرم است.
وی خواستار دقت بیش از پیش مصرف کنندگان هنگام خرید فیلتر هوا به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی شد و افزود: فیلتر هوای استاندارد مانع واردکردن صدمات به اجزای داخلی خودرو و کاهش میزان مصرف سوخت می‌شود.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مصرف کنندگان می‌توانند برای اطمینان از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصولات، شماره ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا در صورت معتبر بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تمامی مشخصات فرآورده و واحد تولیدی، تاریخ اعتبار پروانه استاندارد، نوع استاندارد و استان محل تولید، در پاسخ استعلام دریافت می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 481588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟