سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا با اشاره به 293 مورد بازدید از قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌های این شهرستان در طول ماه مبارک رمضان گفت: درهمین‌راستا، پنج متخلف عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

حبیب بنی‌رستم اظهار کرد: در قالب طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان، 293 مورد بازدید از قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌های این شهرستان با هدف تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خامی دامی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در قالب این تعداد بازدید، 56 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل‌مصرف کشف و 56 کیلوگرم آن امحاء شد افزود: درهمین‌راستا، پنج متخلف عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که چهار نفر آن قصاب و یک نفر مرغ‌فروش بود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا ارزشی ریالی فرآورده خام دامی امحاء‌شده را حدود 40 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: طی مدت مذکور، با همکاری مأموران نیروی انتظامی مستقر در ایست بازرسی سه‌راه قلعه با دو دستگاه خودروی عرضه‌کننده فرآورده های خام دامی غیرمجاز برخورد شد.

بنی‌رستم حجم بازرسی‌های انجام‌شده در طول ماه مبارک رمضان را حداقل 250 نفرساعت دانست و بیان کرد: میانگین اکیپ‌های نظارت و بازرسی در ایام یادشده دو اکیپ متشکل از دو نفر بود که به صورت شبانه‌روزی مراکز عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی را پایش می‌کردند.

وی از شهروندان خواست تا تمام فرآورده‌های خام دامی مورد نظر خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به ستاد تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مستقر در شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟