برخورد قاطع و شناسایی متقلبان معافیت پزشکی در دستور کار

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اعلام اینکه تقلب در بحث معافیت‌های پزشکی به حداقل رسیده است، از برخورد قاطع با افراد متخلف خبر داد.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در خصوص امکان تقلب در آزمون‌های معافیت پزشکی، اظهار داشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا تدابیری اندیشیده است که مانع از جعل، دسیسه و تقلب شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، تصریح کرد: با سامانه‌ای شدن سیستم و اقدامات کنترلی در چند سال اخیر تقلب به حداقل ممکن رسیده است.

وی با بیان این مطلب که همه افراد تا سن 51 سالگی در شمول قانون وظیفه عمومی برای خدمت قرار دارند، گفت: به هر حال آ‌نهایی که تقلب می‌کنند یا همان زمان شناسایی می‌شوند یا بعدا شناسایی شده و اعمال قانون بر روی آنها صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد ستادکل با تاکید بر این مطلب که تقلب هم اکنون در ریتم معافیت به حداقل رسیده است از ایجاد جوسازی و شایعه‌پراکنی در این عرصه خبر داد و گفت: ممکن است فردی که کارت پایان خدمت ندارد جوسازی کند که من پول داده‌ام و کارت معافیت دریافت کرده‌ام و از این قبیل موارد.

سردار کمالی اظهار داشت: اگر مردم از تخلف و تقلبی اطلاع دارند می‌توانند این موارد را گزارش دهند چرا که به شدت با افراد متخلف برخورد شده و ضمن شناسایی به مراجع صالحه معرفی خواهند شد.

وی گفت: سامانه وظیفه عمومی ناجا به صورت تلفنی و نوشتاری آماده دریافت اطلاعات در این خصوص است؛ فقط کافی است که کد ملی و مشخصات فردی را که تقلب کرده‌است به سامانه وظیفه عمومی اعلام کنند تا هر چه سریعتر پرونده مطرح و احضار انجام شده و بررسی‌های قانونی صورت گیرد.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 480436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟