عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و با اطلاع از اینکه فردی قصد دارد با یک کامیون اقدام به قاچاق محموله لوازم التحریر به ارزش چندین میلیارد ریال کند، عملیات شناسایی و توقیف کامیون و راننده آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد بارگیری در یکی از استان‌های جنوبی انجام شده و مقرر است با عبور از محورهای موصلاتی استان قم در شهر تهران تخلیه و توزیع شود، بنابراین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان موفق شدند کامیون موصوف را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.

آقاخانی ادامه داد: کامیون برای بررسی دقیق تر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل و در بازرسی اولیه مشخص شد تریلر حامل لاستیک خودرو بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، مقادیر زیادی لوازم التحریر قاچاق از لابلای لاستیک‌ها کشف شد.

وی تصریح کرد:لوازم التحریر مکشوفه شامل ورقه‌های پرس کارت به وزن تقریبی 9 تن، روان‌نویس به تعداد 87 هزار و 264 عدد و سوزن‌های دوخت(منگنه) به تعداد 800 بسته از این کامیون کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده 13 میلیارد و 159 میلیون و 560 هزار ریال برآورد شده است.

آقاخانی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 480241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟