کشف تخلف 213 میلیون ریالی یک کارخانه قند در فارس

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس گفت: پرونده تخلف یک کارخانه تولید قند در استان به ارزش 213 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

 محمدابراهیم صداقت با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح نظارت بر تولید تا توزیع کالاهای پرمصرف به‌خصوص قند و شکر، تخلف گران‌فروشی یکی از واحدهای تولیدی قند با هوشیاری بازرسان این سازمان کشف شد.

وی افزود: این واحد تولیدی که شکر را با نرخ مصوب 30 هزار ریال دریافت کرده تا پس از تولید قند، آن را به قیمت کارشناسی شده 54 هزار ریال به فروش برساند، از فروش قند باقیمت کارشناسی شده خودداری کرده و یک‌تن از قندهای تولیدی را باقیمت 75 هزار ریال و 6 تن از آن را باقیمت 86 هزار ریال به فروش رسانده است.

به گفته صداقت این امر سبب افزایش قیمت مصرف‌کننده قند تا 130 هزار ریال در بازار شده بود که با کشف این تخلف و برخورد با واحد تولیدی، پرونده تخلف گران‌فروشی برای این واحد تشکیل و برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر نوع تخلف، مراتب را به سامانه 124 ستاد خبری این سازمان گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟