حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: بر اثر وقوع یک فقره درگیری لفظی (فحاشی) منجر به قتل با (سلاح سرد چاقو) در ۱۳۹۴ و دستگیری قاتل و اعتراف وی به قتل ولی دم شکایت خود را علیه متهم اعلام و قصاص وی را خواستار شدند.

وی افزود: دادگاه نیز با توجه به اقرار متهم، اتهام را محرز و مسلم دانسته و وی را به قصاص نفس در حق اولیای دم محکوم می کند.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به تایید حکم قصاص، پرونده در تاریخ ۹۷/۱۲/۰۳به شورای حل اختلاف شعبه ۱۹ ارجاع تا اقدامات لازم برای جلب رضایت از شاکی انجام شود.

*تشریح اقدامات شورای احل اختلاف برای جلب رضایت

حجت الاسلام بندانی در تشریح چگونگی ارتباط‌گیری اعضای شورای حل اختلاف با طرفین پرونده گفت: پرونده در تاریخ ۹۷/۱۲/۰۳ به شورای حل اختلاف شعبه ۱۹ ارجاع شد و اعضای شورای حل اختلاف سریعاً اقدام به برقراری تماس با طرفین پرونده برای ایجاد صلح و سازش کردند.

وی ادامه داد: اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ شهرستان با استفاده از نفوذ بزرگان، ریش‌سفیدان اولین جلسه را در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۹۷ با حضور ریش سفیدان دو طایفه برگزار کردند.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از برگزاری بیش از ۱۰ جلسه برای جلب رضایت از خانواده شاکی نهایتا در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۸ و در ایام ماه مبارک رمضان خانواده مقتول از حق قانونی خود گذشت کرده و تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای به سازش رسیدن طرفین پرونده به نتیجه رسید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به سیاست‌های ریاست مرکز شوراهای حل اختلاف و همچنین توجه ویژه رئیس‌کل دادگستری استان در خصوص تلاش برای برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها گفت: رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش در بین طرفین دعوی است که خوشبختانه با توجه به شرایط خاص این استان فرهنگ صلح و سازش به‌خوبی در بین مردم نهادینه شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ادامه داد: اصلاح و آشتی بین مومنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت که شوراهای حل اختلاف در این راستا حرکت کرده و تلاش می‌کنند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات مختلف فراهم کنند.

وی در ادامه از تلاش اعضای شورای حل اختلاف ۱۹ شهرستان زاهدان در این زمینه قدردانی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟