توطئه 6 قاتل برای حذف جوان پلید از زندگی یک زن خراسانی

دادستان عمومی و انقلاب فاروج بدون تشریح چگونگی وقوع این قتل گفت: اواخر بهمن سال گذشته فردی در شهرستان فاروج خبر مفقودی برادرش را به مرجع قضایی گزارش داد.

«صفدری» افزود: از همان ابتدای وصول این خبر، تحقیقات گسترده و پردامنه درباره ماهیت و ابعاد مختلف این موضوع آغاز شد و طبق سرنخ های به دست آمده از مسیر آخرین مکالمات صورت گرفته بین فرد مفقود شده با یک خانم، از خانم مذکور درخصوص ارتباطات احتمالی بازجویی به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت چند ماه با وجود تحقیقات انجام گرفته در حالی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص ماهیت و علت مفقود شدن آن فرد وجود داشت سرانجام با به دست آمدن یک سرنخ جدید از طریق یکی از منابع خبری مردمی، پرده از راز وقوع یک جنایت برداشته شد.

وی افزود: بر اساس اظهارات فرد مطلع و تقویت شائبه بروز قتل عمد همه نگاه ها معطوف به محل اختفای جسد شد و به همین اعتبار با بررسی اطلاعات به دست آمده، جسد فرد مفقود شده در درون یکی از اراضی کشاورزی شهرستان فاروج و از داخل چاهی به عمق 70 متر کشف و خارج شد.

«صفدری» بیان کرد: از آن جایی که جسد، طی سه ماه در چاه آب قرار داشت، جمود و فساد نعشی کاملاً استقرار یافته بود. با این وجود هویت جسد پس از بررسی های اولیه و مطابقت شواهد و قرائن موجود احراز شد و برای انجام کالبد شکافی و تشخیص علت تامه فوت با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

دادستان عمومی و انقلاب فاروج گفت: با توجه به تحقیقات تکمیلی انجام شده و مشخص شدن افراد مرتبط با این حادثه تاکنون 6 نفر در این خصوص دستگیر و پس از بازجویی های مقدماتی به اتهام مشارکت در قتل عمد جوان 25 ساله با صدور قرار تأمین کیفری از نوع بازداشت موقت روانه زندان شده اند و تحقیقات تا زمان روشن شدن تمام ابعاد و زوایای پنهانی ماجرا و کشف علل و انگیزه های احتمالی و همچنین وصول نظریه پزشکی قانونی کماکان ادامه دارد.

صفدری اظهارکرد: تاکنون آن چه از ظواهر امر پیداست و به دلالت و حکایت شواهد و قرائن به دست آمده، به نظر می رسد در این حادثه جنایت قتل عمد حادث شده است به گونه ای که به اذعان برخی متهمان دستگیر شده، مقتول در نتیجه اختلافات قبلی با متهمان در یک منزل مسکونی در فاروج ابتدا مورد ضرب و شتم با چوب قرار می گیرد و پس از این که ضربات وارد شده منجر به مرگ او می شود، توسط متهمان به یکی از اراضی کشاورزی اطراف شهر منتقل و به درون چاه انداخته می شود.

وی شکل گیری ارتباطات نامتعارف در فضای مجازی، وجود انگیزه های تلافی جویانه و همچنین تسویه حساب های شخصی را از جمله مهم ترین علل وقوع قتل در خراسان شمالی و این شهرستان دانست و با اشاره به تبعات منفی مرتبط با این گونه افعال مجرمانه و انگیزه های انتقام جویانه خاطرنشان کرد: وقتی قانون به عنوان خط قرمز برای مردم وجود دارد، همه باید تابع آن باشند و در واقع عمل به قانون را فصل الخطاب قرار دهند.

«صفدری» گفت: وقتی جنایتی واقع شود دیر یا زود اسباب و علل و عوامل آن مشخص خواهند شد و مجرمان راه فراری به جز تمکین از اراده قانون ندارند. بنابراین بهتر است افراد، قبل از این که تصمیم خطرناکی بگیرند یا دچار ماجراجویی های پرمخاطره شوند به نتایج کارشان خوب فکر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب فاروج، پیشگیری از وقوع جرم را یکی از مهم ترین اولویت های این دادستانی برشمرد و درباره اثرات نامطلوب تصمیم گیری های آنی گفت: خیلی وقت ها شاید افراد، انگیزه ای برای ارتکاب جرم و جنایت نداشته باشند ولی ممکن است بر اثر خشم و عصبانیت مفرط، در لحظه و به طور ناگهانی تصمیمی نابخردانه بگیرند و به همین راحتی مرتکب جرمی بزرگ شوند.وی خاطرنشان کرد: آموزش راهکارهای کنترل خشم و فرهنگ سازی عمومی درباره ساز و کارهای بازدارنده از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی از جمله برقراری روابط خارج از عرف در فضای مجازی می تواند بر کاهش میزان ارتکاب جرایم تأثیرگذار باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟