بهرام پارسایی در جلسه علنی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره‌ حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر گفت: حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر غیر عمدی بوده ولی قصور واحدهای مدیریت، تعمیر و بهره برداری، منابع انسانی، آموزش و آتش نشانی محرز است که برخوردهای لازم انجام شده است.

به گفته‌ وی طبق این گزارش ایمنی، بهداشت و محیط زیست معمولاً از اولویت شرکت‌های خصوصی نیست و ضرورت دارد نهادهای حاکمیتی در این خصوص نظارت جدی‌تری را اعمال کنند. همچنین توجه به پدافند غیر عامل و مدیریت بحران باید به موضوعات ایمنی و بهداشت و محیط زیست اضافه شود و به آن عنایت ویژه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت موثر وزارت نفت و رعایت استانداردهای صنعت نفت در طراحی و ساخت و اجرای طرح‌های پتروشیمی یادآور شد: با تغییر تیم مدیریتی مجتمع در ماههای اخیر توجه ویژه‌ای به مباحث ایمنی شده و اقدامات قابل قبولی انجام شده است.

وی همچنین گفت: علی رغم وعده‌های اولیه مسئولان هلدینگ مبنی بر بازسازی تاسیسات آسیب دیده ظرف کمتر از دو ماه و با گذشت دو سال از این حادثه هنوز مراحل اجرایی نصب برج تفکیک پارازایلین و مخزن ذخیره نفت آغاز نشده است.

پارسایی همچنین گفت که گزارش‌های واصله حاکی از فعالیت مناسب مجتمع و حتی افزایش تولید و بهبود وضعیت مالی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟