حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز شامگاه دوشنبه در آئین گلریزان آزادی زندانیان استان البرز که در تالار قصر نور شهر کرج برگزار شد، از اقدام ستاد دیه استان برای آزادی 469 زندانی جرائم غیر عمد در استان البرز خبر داد و گفت: در مجموع میزان بدهی این افراد یک هزارو 370 میلیارد ریال بود که 520 میلیارد ریال گذشت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: از این تعداد 225 نفر مالی ، 232 نفر مهریه و 12 نفر محکوم دیه بودند که به کمک ستاد دیه ، خیرین و گذشت شاکیان به آغوش خانواده ها بازگشتند.

شاکرمی ادامه داد: حدود هفت هزار نفر زندانی دراستان البرز وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آن‌ها جرائم غیر عمد است. البته انجمن حمایت از زندانیان البرز نیز کمک های زیادی به خانواده های زندانیان و آزادی مددجویان انجام داده است اما با توجه به تعداد بالای زندانیان نیازمند کمک خیرین و مردم نیک اندیش هستیم.

وی تاکید کرد: در اسلام حبس فقط در جرائم محدود است اما قوانین کشور متورم شده و در بحت تعزیرات خیلی حبس در نظر گرفته شده است که باید برای این موضوع چاره جویی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: خانواده ها باید بدانند که مهریه نمی تواند پشتوانه خوبی برای ادامه زندگی زوج ها باشد و افرادی که تصور می کنند با قرار دادن مهریه بالا می توانند ادامه زندگی مشترک را تضمین کنند بسیار در اشتباه هستند و بخشی از افرادی که امروز در زندان ها هستند به خاطر عدم توجه به همین بحث مهریه است و خانواده ها باید بدانند اخلاق، صداقت، پاکدامنی و درستی پشتوانه اصلی برای زندگی مشترک است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟