فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: یک ماه گذشته کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعم از تیغه موتور اره باغبانی تا آب‌میوه‌گیری‌ در استان کشف شده است.

مسعور خرم‌نیا  با اشاره به مهم‌ترین کشفیات صورت گرفته در یک ماه گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در یکی از عملیات‌ها پس از آنکه خبری مبنی بر اینکه فردی با اظهارات خلاف واقع موفق به ترخیص مقادیری کالای قاچاق از گمرگ بازرگان شده است، رسیدگی به موضوع این خبر در دستور کار نیروهای دایره مبارزه با قاچاق کالای استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی با استفاده از اطلاعات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم و خودوری وی شدند، افزود: پس از شناسایی این متهم ماموران خودروی مورد نظر را در جاده ماکو-بازرگان متوقف و مورد بازرسی قرار دادند که در این بازرسی‌ها یک هزار و ۵۹ عدد تیغه موتور اره باغبانی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به ارزش ریالی این محموله قاچاق ادامه داد: با ارزیابی‌های کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این اره‌های قاچاق برابر با سه میلیارد ریال برآورد شده است و همچنین متهم این پرونده نیز پس از دستگیری برای سیر تکمیلی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف ۹۹ آب‌میوه‌گیری در بوکان

وی با اشاره به کشف آب‌میوه‌‌گیری‌های قاچاق در بوکان عنوان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در حال گشت‌زنی بودند که با رفتارهای مشکوک راننده یک دستگاه خودروی وانت‌تویوتا دستور ایست داده و این خودرو را مورد بازرسی قرار می‌دهند که در این بازرسی‌ها ۹۹ دستگاه آب‌میوه‌گیری قاچاق کشف و ضبط شد.

خرم‌نیا با اشاره به اینکه در حین بازرسی از خودرو، راننده از فرصت به دست آمده استفاده کرده و از محل متواری شد، عنوان کرد: تلاش‌ها برای دستگیری این متهم ادامه دارد و همچنین ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

کشف چهار سمباده کاغذی به متراژ ۵۰۰ متر در گمرک بازرگان

وی در ادامه تصریح کرد: پس از آنکه خبر انبار کالای قاچاق در گمرک بازرگان تحت عنوان کالای همراه مسافر توسط رانندگان اتوبوس در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفت رسیدگی به صحت و سقم این خبر آغاز شد که سرانجام با تحقیقات صورت گرفته از این گمرک، ۱۰ بسته اقلام گمرکی قاچاق از جمله ۳۸۸ ثوب البسه، چهار ثوب سمباده کاغذی به متراژ ۵۰۰ متر و ۵۳۷ قطعه لوازم یدکی خودرو کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ارزش ریالی این کالاهای قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که متهمان هیچ کدام در محل حضور نداشتند دستگیری آنها امکان‌پذیر نشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟