به گزارش خبرگزاری رکنا، حمزه علی‌خانی بروجنی مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی امروز درجمع خبر نگاران اظهار کرد: ستاد دیه از سال ۱۳۷۸ در آذربایجان‌غربی آغاز به کار کرده است که از آن سال تاکنون پنج هزار و ۱۹۴ زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان به همت ستاد دیه آزاد شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۰ زندانی به همت ستاد دیه استان آزاد شدند، بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان امسال، ۲۴ جشن گلریزان در استان برگزار شده و تاکنون بیش از هفت جشن گلریزان در شهرستان‌های قره‌ضیاءالدین، پیرانشهر، پلدشت، نقده، میاندوآب، اشنویه برگزار شده است.و تا پایان ماه مبارک این جشن‌ها ادامه دارند.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی عنوان کرد: ستاد دیه به کسانی اعطای تسهیلات می‌کند که سوء‌سابقه کیفری، اعتیاد و فساد اخلاقی نداشته باشد و اگر شخص زندانی یکی از این جرایم را مرتکب شده باشد، مشمول کمک‌های ستاد دیه نخواهد شد.
بروجنی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۳۱ زندانی جرایم غیرعمد مانند نفقه، مهریه و محکومیت‌های مالی در استان وجود دارد که با مبلغ بدهی ۹۲۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال در زندان‌ها به سر می‌برند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۲۹۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند، بیان کرد: بیشترین جرایم غیرعمد در استان را محکومان مالی به خود اختصاص داده است.
بروجنی عنوان کرد: سال گذشته حدود ۴۴.۸ درصد از جرایم غیرعمد از سوی شاکیان زندانیان مورد رضایت واقع شده و در این راستا می توان گفت شاکیان بزرگترین خیران جشن گلریزان بودند و امسال نیز امیدواریم شاکیان با گذشت خود در امر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد قدم بردارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟