محمدعلی آدینه‌لو  اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر اخاذی با تهدید انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی در فضای مجازی، با توجه به حساسیت پرونده موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: برابر اظهارات شاکیه، شخصی یا اشخاص ناشناسی با دسترسی به تصاویر خصوص وی با تهدید به پخش عکس‌های شخصی وی، درخواست وجه نقد و رابطه نامشروع کرده است، پس از اخذ اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و شیوه و شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی، با هماهنگی قضایی جلب و همه ادله‌های دیجتبالی وی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

وی تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم تلاش می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند، با حضور شاکیه و در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف و اقرار داشت. در یکی از تعمیرگاه‌های گوشی تلفن همراه مشغول کار بوده، با مراجعه شاکیه برای تعمیر گوشی تلفن همراه، از اعتماد وی سوء استفاده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت اطلاعات و تصاویر شخصی وی کرده است.

آدینه‌لو ضمن توصیه به شهروندان در مورد عدم ذخیره اطلاعات شخصی و خصوصی در تبلت، لپ تاپ و گوشی‌های تلفن همراه افزود: گوشی‌های تلفن همراه محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی و خصوصی افراد نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت طلب از این تصاویر وجود دارد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان تاکید کرد: پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌ استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند، برابر قانون به شدت برخورد کرده و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

وی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی کاربران در گام نخست برعهده خودشان است، گفت: کاربران برای تعمیر تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه، به تعمیرگاه مجاز مراجعه و توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و به آن عمل کنند، چرا که این کار باعث می‌شود در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

آدینه‌لو گفت: پلیس فتا با کسانی که با سوء استفاده از اعتماد افراد اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی آنها در فضای مجازی کنند برخورد کرده و در سریع‌ترین زمان شناسایی و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟