احضار تعدادی از مسئولان سابق سازمان میراث فرهنگی به دادسرا

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، دادخدا سالاری در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کرمان گفت: با توجه به وظیفه مدعی‌العموم به عنوان حافظ حقوق عامه این دادستانی با وجود آن که هیچ شاکی خصوصی و گزارشی از سوی ضابطان در خصوص مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی که توسط سازمان میراث فرهنگی در سال‌های گذشته با پول بیت‌المال پروژه ساخت آن‌ها شروع، اما به لحاظ عدم جانمایی مناسب بلا استفاده رها شده‌اند، دادستانی به این موضوع ورود کرده و پرونده‌ای در این رابطه در داسرای کرمان تشکیل شده است.

وی در استان کرمان اعلام کرد: تعدادی از مدیران وقت سازمان میراث فرهنگی به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان احضار و از آنان تحقیقات اولیه به عمل آمده است و پرونده در حال رسیدگی است.

سالاری عنوان کرد: متأسفانه در استان کرمان ده‌ها ساختمان به این شکل بلا استفاده ساخته و رها شدند.

دادستان کرمان افزود: متأسفانه عملاً میلیاردها ریال به بیت‌المال ضرر وارد شده است که در حال حاضر چندین نفر به دادسرا احضار و تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: فرایند طراحی و اجرای تمامی این پروژه‌ها در تهران و بدون هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها صورت پذیرفته است و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این طرح بدون کارشناسی مناسب و بعضاً با توانایی افراد ذی‌نفوذ اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، در راستای اجرای فرمان رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعامل و ارتباط با جامعه دانشگاهی و فرهیختگان صبح امروز - یکشنبه - نشست صمیمانه دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کرمان در محل سالن شهید قدوسی در مجتمع قضائی ۲۲ بهمن کرمان برگزار و در این جلسه دادستان کرمان به سوالات دانشجویان در بخش‌های مختلف پاسخ گفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟