فرمانده انتظامی شهرستان "هامون" از انهدام باند حرفه ای قاچاق چوب از منطقه سیستان به استان های شمالی کشور خبر داد.

عباس کشتگر  اظهار کرد: با کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده فردی سودجوء مبنی بر قاچاق چوب درختان گز (از گونه های تحت حمایت محیط زیست )موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی "لوتک" این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های میدانی مشخص شد مردی میانسال با همدستی چند نفر از دوستانش با قطع درختان گز کهنسال و قطور در منطقه سیستان آنها را با یک دستگاه جرثقیل به کشتارگاه متروکه در حوزه استحفاظی شهرستان هامون منتقل و پس از جمع آوری به استان های شمالی کشور منتقل می کنند.

فرمانده انتظامی هامون تصریح کرد: ماموران پاسگاه انتظامی لوتک پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه به همراه تیمی از پلیس امنیت عمومی وارد عمل شدند.

سرهنگ کشتگر گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از محل یک دستگاه جرثقیل، 2 دستگاه کامیون حامل 28 تن چوب درخت گز به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال کشف کردند.

وی با اشاره به پلمپ کشتارگاه خاطر نشان کرد: خودروها توقیف و متهم و دو همدستش با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟