سرگرد یوسف شاکری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به رمالی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد لحظه‌ای کانال ایجاد شده در فضای مجازی توسط این فرد موفق شدند محل اختفای وی را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و این فرد را دستگیر کردند.

شاکری با اشاره به اینکه این فرد برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال شد، خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به کلاهبرداری از شهروندان به روش‌های تبلیغ فال قهوه، رمالی، توانایی در بخت‌گشایی و شفای بیماران اعتراف کرد.

سرپرست پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به اینکه متهم نهایتاً بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، یادآور شد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را با ترفندهای گوناگون در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و به این روش از اعتماد و عقاید طعمه‌های خود سو استفاده می‌کنند که باید هم‌وطنان با حساسیت و افزایش سواد فضای مجازی خود وارد شوند تا در دام کلاه‌برداران گرفتار نشوند.

شاکری خاطرنشان کرد: در خصوص کلاه‌برداری مالی به روش طالع بینی و کف‌بینی به کاربران توصیه می‌کنم با تقویت باورهای دینی و افزایش سواد فضای مجازی، راه سوءاستفاده و سودجویی را از این کلاه‌برداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

سرپرست پلیس فتا استان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها ازجمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟