پرویز اسدی اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی اطراف این شهرستان به یک دستگاه وانت پیکان حامل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود: در عملیاتی خودرو توقیف و در بازرسی از آن 112 دستگاه گوشی تلفن همراه و 2 دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای مکشوفه 2 میلیارد و 763 میلیون و 400 هزار ریال است، اظهار داشت: راننده خودرو در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اسدی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس است و نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های موجود برای ناامن کردن محیط برای قاچاقچیان کالا استفاده خواهد کرد.

دستگیری توزیع کننده مواد مخدر با یک کیلو و 500 گرم تریاک در محلات

فرمانده انتظامی شهرستان محلات گفت: در عملیات دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان محلات، در حدود یک کیلو و 500 گرم تریاک کشف شد.

جعفرشمس بیرانوند افزود: در پی اعلام گزارشی‌هایی از شهروندان در خصوص فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر،‌ بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام روز گذشته با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی محل فعالیت این فرد شناسایی و در بازرسی از این مکان مقدار حدود یک کیلو و 500 گرم ماده مخدر تریاک و سوخته تریاک و تعدادی آلات استعمال و توزین مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محلات با بیان معرفی این فرد به مرجع قضائی گفت: یکی از شاخصه‌های توفیقات پلیس در مبارزه با مواد مخدر،‌ همکاری و مشارکت‌های مردمی است و تلفن 110 بدین منظور در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های شهروندان است.

* بازبینی مفهوم امنیت و تلقی آن به عنوان یک مسئله اجتماعی لازمه مشارکت آگاهانه آحاد جامعه

فرمانده انتظامی استان مرکزی بازبینی در مفهوم امنیت عمومی و تلقی آن به عنوان مساله که مستلزم مشارکت آگاهانه مردم است را بسیار مهم دانست و گفت:‌ تحقق و بسترسازی این مهم از کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی شروع می شود.

سردار کیومرث عزیزی در کمیسیون تحول کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تأکید بر اینکه عملکرد مطلوب نیروی انتظامی رضایت‌مندی مردم از نظام را در پی دارد، اظهار کرد: استاندارد سازی رفتار کارکنان در برخورد با آحاد جامعه مهم‌ترین اولویت پلیس در ارائه خدمات شایسته به مردم است.

وی با بیان اینکه کلانتری و پاسگاه‌ها ویترین پلیس در ارائه خدمات انتظامی به شمار می‌روند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم میزان اعتماد و رضایتمندی مردم از پلیس روزافزون شود و الگوی رفتاری متناسب و در شأن نظام و انقلاب اسلامی ارائه دهیم.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی مشارکت اجتماعی مردم با ناجا در ارتباط با تامین امنیت عمومی و کنترل آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت:‌ پیامدهای مثبت این مهم بطور مستقیم به خود اجتماع برگشته و یک رابطه چرخه ای و تقویت کننده را ایجاد می کند.

وی افزود:‌ هرچه مردم با آگاهی و شناخت بیشتر رفتار مشارکت آمیزی با پلیس داشته باشد به افزایش امنیت کمک کرده و افزایش امنیت به نوبه خود به تقویت مشارکت مردمی می انجامد و این نگاه در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی می تواند در پیشبرد موفقیت آمیز ماموریت ها بسیار اثرگذار باشد.

عزیزی ضرورت بازبینی در مفهوم امنیت عمومی و تلقی آن به عنوان مساله اجتماعی که مستلزم مشارکت آگاهانه و عقلانی مردم است را بسیار مهم خواند و گفت:‌ نیروی انتظامی در مسیر خدمت به مردم حرکت می‌کند، در کشور هیچ سازمانی با این تنوع ، گستردگی و اثرگذاری مأموریت وجود ندارد، باید قدر این مهم یعنی توفیق به خدمت را بدانیم و از همه ظرفیت‌های اجتماعی برای ارتقاء نظم و قانونمندی بهره ببریم.

وی اظهار داشت: فرماندهان و مسئولان انتظامی بایستی همواره با دغدغه حوزه امنیت، زیرمجموعه را به درستی هدایت کنند و در تحقق این راه، نظارت بر رده های کلانتری و پاسگاه ها بسیار مهم است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با برنامه ریزی و مدیریت زمان و منابع می‌بایست از حداکثر توان و امکانات و تجهیزات بهره برده و امکانات و نیروی انسانی در خدمت اجرای صحیح ماموریت و ایجاد امنیت مطلوب قرار گیرد.

وی تاکید داشت: توجه خاص و تشدید مبارزه و مقابله با هرگونه ناامنی ازجمله سرقت، باید اولویت اول هر رئیس کلانتری باشد و برای پیشگیری، برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند .

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت ارتقاء‌ انگیزه در میان کارکنان عنوان کرد: برخورد قاطعانه با جرایم همراه با حفظ اعتماد به نفس در کارکنان یکی از اقدامات مهم در ارتقاء امنیت اجتماعی به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: فرماندهان با کارکنان با رعایت ضوابط قانونی و سازمانی؛ رفتاری پدرانه، برادرانه، دلسوزانه و تعاملی داشته باشند ، چرا که معتقدیم ایجاد تعامل فرماندهان با کارکنان و زیرمجموعه در تحقق اهداف پلیس بسیار کارگشا است.

عزیزی اظهار داشت: هر مدیری که در مجموعه همدلی و همزبانی ایجاد کند به موفقیت خواهد رسید، تحقق این رویکرد باعث نتیجه بخشی بهتر در مأموریت ها و کاهش جرایم خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟