سرهنگ محمدرضا فداء فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در ایام نوروز امسال دستگیری سارقان در کرمان ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده از ۲۹ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین سال جاری با موضوع سرقت، ۱۵۵ نفر سارق شامل ۲۸ نفر سارق منزل، ۳ نفر مغازه، ۲۸ نفر اماکن خصوصی و دولتی، دو نفر سارق اتومبیل، ۸ نفر موتور سیکلت ۳۲ نفر سارق محتویات و قطعات خودرو ۱۲ نفر کش رو زن، ۴ نفر سارق احشام ۳۸ نفر سایر سرقت‌ها دستگیر و به ۷۱۰ فقره سرقت معترف شدند.

سرهنگ فداء افزود: شعار فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در سال جدید انضباط، اقتدار، امنیت پایدار و اولویت پلیس در سال ۹۸ برخورد با سارقان و پاکسازی شهر کرمان از معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان است.

وی با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند، گفت: شهروندان از خریداری اموال مسروقه خودداری کنند که این امر می‌تواند در کاهش سرقت‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه پلیس بدون مشارکت و همراهی مردم نمی‌تواند امنیت مطلوب و صد درصدی را فراهم کرد بیان داشت: چنانچه مردم خودشان راه‌های نگهداری از اموال خود را ندانند و اصول ایمنی مقابله با مجرمان را رعایت نکنند باز هم شاهد جرم در جامعه خواهیم بود.

سرهنگ فداء با اشاره به اینکه در طول سال با اجرای طرح‌های پیشگیری حضور کارشناسان در رسانه ملی، مساجد، مدارس محلات و ارائه هشدار‌های انتظامی ازطریق کانال‌های فضای مجازی را خواهیم داشت گفت: شهروندان مراقب ترفند و شگرد‌های سارقان باشند و توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان به تعامل خوب کلانتری‌های این فرماندهی با بسیج و معتمدین محلی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده با مسئولان شهرستان کرمان در جهت راه اندازی گشت‌های رضویون و تعامل با معتمدین محل در طرح شورای معتمد پلیس امیدواریم شاهد کاهش جرائم و یک امنیت پایدار در سال ۹۸ در سطح شهرستان کرمان باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟