سردار علی‌اکبر جاویدان در نخستین جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: در سیل اخیر صحنه‌هایی دیدیم که شبیه آن در دوران دفاع مقدس رخ داده بود. در این مدت همه نیروهای مسلح و گروه‌های مردمی برای کمک به سیل‌زدگان در منطقه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه تأمین امنیت شهروندان را برعهده دارد، گفت: امنیت یک نیاز ضروری، اساسی و همیشگی است که به ویژه در هنگام بحران و در وضعیت غیرمعمول این نیاز چندین برابر احساس می‌شود.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: اگر نباشد، مدیریت بحران محقق نمی‌شود. برای همین نیروی انتظامی با بکارگیری 6 هزار نفر در استان و بیش از یکهزار و 500 نفر در شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان تأمین امنیت شهروندان را در این ایام به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: با توجه به آب‌گرفتگی برخی مناطق از جمله آق‌قلا و گمیشان 16 فروند قایق مرزبانی در مناطق سیل‌زده برای کمک به مردم و انجام گشت‌های محله‌محور مستقر شده است.

سردار جاویدان با اشاره به دایر کردن ایستگاه‌های بازرسی موقت با هماهنگی دستگاه قضایی در مناطق سیل‌زده بیان داشت: با همکاری بسیج، گشت‌های محله محور و اقدامات پیشگیرانه در این مناطق در حال انجام است و اجازه نمی‌دهیم که کسی به جان و مال مردم تعرض کند.

وی با اشاره به دستگیری عده‌ای که قصد برهم زدن آرامش استان را داشتند، گفت: ابتدا شیطنت‌هایی شد و ما نیز دستگیری‌هایی داشتیم.عده‌ای در روزهای نخست حادثه می‌خواستند موضوعات مرتبط با سیل را قومیتی و مذهبی مطرح کنند اما با اطلاع رسانی‌های بموقع و اقدامات مسئولان این شرایط کنترل و تعدادی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مردم یاری بیان داشت: درمانگاه تخصصی نیروی انتظامی در آق قلا با حضور پزشکان متخصص و عمومی راه‌اندازی شده است که تاکنون به 6 هزار و 500 نفر خدمات رسانی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 467952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟