به گزارش رکنا، اسدالله مسعودی مقام درباره اظهارات اخیر مرجان شیخ الاسلام آلآقا ، یکی از متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی که به خارج از کشور فرار کرده است گفت: تمام متهمین مدافعاتی ارائه می‌دهند تا بی‌گناهی خود را ثابت کنند.در این پرونده، وثیقه دو نفر از متهمان تشدید شد که یکی از آنها حمزه‌لو مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی است که وثیقه وی به 45 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و احمدیان متهم دیگر هم در بازداشت است و وثیقه او به 120 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مسعودی مقام تصریح کرد: سایر متهمان، مستندی دال بر اینکه اقدامات‌شان از سوی دستگاه‌های دولتی، بانک مرکزی و پتروشیمی‌ها مجاز بوده یا خیر، هنوز ارائه نداده‌اند و نحوه مداخله این اشخاص مشخص نیست.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد قتصادی افزود: تعدادی دیگر از افراد پرونده‌شان در دادسرا مفتوح است و اقداماتی هم که صورت گرفته باید مورد ارزیابی قرار بگیرد زیرا شاید مداخله بعضی از این اشخاص به واقع مستندی دال بر جرم بودن نداشته باشد.

مسعودی مقام تصریح کرد: در رابطه با بحث‌های پولشویی و غیره هم باید در دادسرا و دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار بگیرد که ما دستور ردیابی آن را خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازگشت مرجان شیخ الاسلام آل آقا اقداماتی از سوی پلیس اینترپل یا اقدامات دیگری صورت گرفته است؟، گفت: اقداماتی را ما انجام دادیم و بخشی هم دادسرا انجام داده که قطعاً بعضی از اقدامات مستلزم یک‌سری قوانین و مقررات استرداد مجرمین است. در صورت غیبت متهم، رسیدگی دادگاه ادامه خواهد داشت و رأی مقتضی هم به وی اعلام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟