۳۷کشتی صیدترال در میناب توقیف شد/ میناب قطب میگوی کشور

به گزارش رکنا، خلیل حیدری شنبه شب با اشاره طرح تنظیم بازار در ایام عید نوروز گفت: اداره شیلات میناب در راستای طرح تنظیم بازار روزانه ۷۰۰ کیلو ماهی را در میناب با قیمت‌های مصوب توزیع می‌کند.

حیدری با بیان اینکه روزانه بیش از یک تن نیاز مصرف شهرستان است بیان داشت: این میزان ماهی توزیع شده را از صید صیادان تهیه می‌کنیم وبا توجه به اینکه در حال حاضر صید ماهی کم شده است و بخشی از ماهی‌های صید شده نیز به خارج از شهرستان می‌رود سبب افزایش قیمت ماهی در باز نیز می‌شود.

رئیس اداره شیلان میناب عنوان کرد: یکی از موارد دیگر که سبب افزایش قیمت ماهی در بازار شده است، گرانی ادوات صیادان برای صید ماهی است که بیش از ۹۰ درصد این وسایل خارجی هستند.

وی با اشاره به وجود برخی از خواسته‌ها و نقش آنها در گرانی گفت: صیادان صیدهای انجام شده خود را با قیمت پایین به واسطه‌ها می‌فروشند اما حضور آنها در بازار در گرانی قیمت ماهی بی تأثیر نخواهد بود.

حیدری افزود: عمده ماهی مورد نیاز بازار میناب از صید گاه‌های سیریک جاسک تهیه می‌شود که صیادان برای تهیه آن اقدام می‌کنند.

رئیس اداره شیلات میناب در خصوص حوزه تخلفات صید صیادی تصریح کرد: در این حوزه نسبت به صید غیر مجاز تخلفاتی وجود داشته که پیش از ورود سپاه پاسداران ۳۷ کشتی صید ترال در آب‌های تحت حفاظت شیلات توقیف و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

حیدری با اشاره به اینکه در بخش تولید میگو، میناب در دو سال پیاپی به عنوان شهر تولید میگو در کشور شناخته شد گفت: از میزان ۱۳۲۰۰ تن میگوی برداشت شده ۶۳۰۰ تن دریایی و مابقی آن از مزارع پرورشی تولید شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 464867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟