به گزارش رکنا، سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با جعل عنوان مامور اداره مالیات از ۱۶ مدیر و کارکنان شرکت صنعتی در این شهرستان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با جعل عنوان مامور اداره مالیات از ۱۶ مدیر و کارکنان شرکت صنعتی در این شهرستان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سپهوند افزود: چندی پیش یکی از کارمندان اداره مالیات با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان اعلام داشت که مدتی است فردی ناشناس از نام و موقعیت او سوء استفاده می‌کند و از مدیران شرکت‌های صنعتی مقادیری وجوه نقد کلاهبرداری کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده به تیمی از کارآگاهان پلیس شهرستان ارجاع داده شد و تحقیقات تخصصی پلیس برای بررسی این موضوع آغاز شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با آغاز تحقیقات پلیس مشخص شد که فردی ناشناس در تماس با مدیران شرکت‌های صنعتی در شهرستان، خود را به عنوان مامور اداره مالیات معرفی کرده و با مطرح کردن بیماری یکی از بستگانش، مبالغی از آنان دریافت کرده است.

مشاهده رد پای مامور قلابی در کارت سرقتی عابربانک

وی بیان کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده کارآگاهان پلیس دریافتند که وجوه انتقال یافته از مالباختگان به شماره کارت بانکی انتقال شده که مدتی پیش در یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور از یک خودرو سرقت شده است.

سرهنگ سپهوند اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس، سرانجام فرد کلاهبردار که به دلیل محکومیت در یکی از زندان‌های کشور به سر می‌برد، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات تخصصی کارآگاهان از او آغاز شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده در خلال رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده، این فرد ضمن اعتراف به استفاده از کارت بانکی سرقت شده برای اعمال مجرمانه خود به ۱۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۱۶ مدیر و کارکنان شرکت صنعتی در سطح شهرستان ساوه اعتراف کرد.

تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس در این خصوص ادامه دارد

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه این فرد با تبلیغات این شرکت‌ها در فضای مجازی شماره‌های تماس شرکت‌های صنعتی را به دست می‌آورده است، گفت: با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری‌های دیگر این فرد در دیگر استان‌های کشور، تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

وی گفت: افرادی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است می‌توانند به پلیس آگاهی شهرستان ساوه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۳۱۶۱۶ و یا ۰۸۶۲۲۱۸۳۱۶۱۸ تماس گرفته و شکایت خود را پیگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟