به گزارش رکنا، سردار"منوچهر امان اللهی اظهار کرد: این تعداد دام قاچاق طی ۲۴ ساعت اخیر و در دو عملیات جداگانه کشف شد.

وی ادامه داد: در مأموریت نخست، مأموران پلیس شهر ماهیدشت پس از اطلاع از اینکه عده‌ای قاچاقچی در حال انتقال و جابجایی تعداد زیادی دام قاچاق هستند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

امان اللهی خاطرنشان کرد: مأموران پس از کسب مجوز قضائی، چهار دستگاه کامیون حامل دام قاچاق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی موفق به توقیف آن‌ها شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان، ۵۲۴ رأس دام قاچاق شامل ۵۱۶ رأس گوسفند و هشت رأس بره که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به ۱۳ میلیارد ریال می‌رسد، کشف شد.

وی از دستگیری چهار متهم در این رابطه خبر داد و گفت: این افراد قصد انتقال دام‌های قاچاق به نقاط مرزی و سپس خروج آنها از کشور را داشتند.

کشف ۱۲ رأس گاو و گوساله قاچاق

امان اللهی در ادامه با اشاره به مأموریت دوم پلیس در شهر ماهیدشت، گفت: مأموران در حال گشتزنی بودند که به یک کامیون حامل چندین رأس گاو و گوساله مشکوک شده و پس از مدتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی از این کامیون، ۱۰ رأس گاو و دو رأس گوساله قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به پنج میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری راننده کامیون، از معرفی او و چهار قاچاقچی دیگر به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

امان اللهی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق به عنوان یکی از عوامل برهم زننده نظم اقتصادی را از جمله مأموریت‌های همیشگی پلیس کرمانشاه برشمرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟