به گزارش رکنا، سرهنگ "محمد نیک بخت" اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی "پاسارگاد" با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد 42 قطعه عتیقه جات قاچاق کشف کردند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، ارزش عتیقه جات مکشوفه 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ "نیکبخت" با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: پلیس با اقتدار کامل با قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی می کند.

هشدار پلیس فارس: مراقب سوءاستفاده برخی مسافرکش های شخصی باشید

سرپرست اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی استان، گفت: شهروندان به ویژه بانوان، هنگام تردد در سطح شهر از وسایط نقلیه عمومی از قبیل مترو، اتوبوس یا تاکسی های آرم دار و مشخص استفاده کنند.

کارمند رتبه 15"مهدی نعمایی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: زورگیری یا سرقت به عنف یکی از خشن ترین شگرد هایی است که برخی از مجرمان برای رسیدن به اهداف خود به آن متوسل می شوند و بدین ترتیب امنیت جامعه را خدشه دار می کنند.

وی با بیان اینکه ارتکاب این گونه جرائم علاوه بر بعد روانی موجب کاهش احساس امنیت در بین شهروندان می شود، تصریح کرد: پلیس نیز با عاملان این جرائم به شدت برخورد می کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخی از مجرمان تحت عنوان مسافربر با توجه به عدم آشنایی مسافران به محیط اطراف، آن ها را به نقاط حاشیه ای شهر کشانده و به زور و تهدید وسایل آن ها را به سرقت می برند، عنوان داشت: گروهی دیگر از سارقان در پوشش مسافر با تعارف برخی مواد خوراکی خواب آور به مسافران آن ها را بی هوش کرده و اقدام به سرقت اموال آنان می کنند.

کارمند "نعمایی"، رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از سوی شهروندان را موجب کاهش وقوع این گونه جرائم دانست و بیان داشت: شهروندان به ویژه بانوان، هنگام تردد در سطح شهر از وسایط نقلیه عمومی از قبیل مترو، اتوبوس یا تاکسی های آرم دار و مشخص استفاده و در زمان تردد به ویژه در ساعات پایانی شب، از سوار شدن بر خودروهای رهگذر جداً خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان هنگام سوار شدن به خودروهای مسافربر، با هوشیاری کامل از پول و طلای همراه خود مراقبت کنند و آن ها را در معرض نمایش دیگران قرار ندهند، خاطر نشان کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و احساس خطر، بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهید.

سرپرست اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با تاکید بر رعایت اصول حفاظتی، امنیتی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به منظور پیشگیری از این جرائم، عنوان داشت: شهروندان نباید این نکته را فراموش کنند که هر چند پلیس به وظایف خود عمل کرده و مجرمان را دستگیر و به دست قانون می سپارد و مجازات قانونی نیز بر علیه آنان اعمال می شود، اما همیشه عده ای خلافکار و مجرم هستند که برای برهم زدن نظم جامعه و سوء استفاده از نیت پاک و ساده مردم به انجام اعمال خلافکارانه خود بپردازند، پس همیشه این شما هستید که می توانید با رعایت توصیه ها و هشدارها و اصول ایمنی، عرصه را به روی مجرمان تنگ کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 459076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟