به گزارش رکنا به نقل از سی‌بی‌سی نیوز، این اکانت نام احمد حسین را با یک s نوشته بود تا شبیه اکانت رسمی و واقعی حسین باشد. عکس پروفایل را هم از روی اکانت اصلی کپی کرده بود.

فرد کلاهبردار تمامی اطلاعات اکانت را به زبان انگلیسی و عربی نوشته بود و چند پناهجو در ترکیه آدرس این اکانت را برای سی‌بی‌سی فرستاده بودند. البته در حال حاضر حساب کاربری تقلبی از روی فیس‌بوک حذف شده است. پناهجویانی که قرار بود در دام این کلاهبرداری گرفتار شوند، در سال ۲۰۱۶ از عراق به ترکیه گریخته بودند و در طول سال‌های اخیر سختی‌های زیادی متحمل شده بودند.

آن‌ها به سی‌بی‌سی گفته‌اند که ساعت ۲ نصف شب، شخص کلاهبردار با استفاده از حساب کاربری تقلبی به آن‌ها به عنوان وزیر مهاجرت و پناهندگی کانادا پیام داده است.

یکی از پناهجوها می‌گوید من از او درخواست کردم تا تلفنی صحبت کنیم، ولی او گفت که از طریق اس‌ام‌اس راحت‌تر است. سپس به پناهجوها گفته است که برای این که اقامت کانادا را داشته باشید، باید ۳۵۵۰ دلار هزینه کنید تا به شما و خانواده‌تان اقامت کانادا را بدهم.

هنگامی که پناهجوها گفتند که توان پرداخت این پول را ندارند، فرد کلاهبردار هم در پاسخ گفته است: «پس من نمی‌توانم به شما کمکی کنم، چون شهروند کانادا شدن خرج دارد!»

زمانی که سی‌بی‌سی به این اکانت تقلبی پیام داده است، بعد از مدت زمانی کوتاه این صفحه از روی فیس‌بوک کاملا پاک شده و اثری از آن نیست. سی‌بی‌سی می‌گوید وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا هنوز بصورت رسمی اعلام نکرده است که با وب‌سایت‌ها یا حساب‌های جعلی برخورد می‌کند یا نه. افراد ناشناس زیادی سعی دارند از شرایط پناهجوها سوء استفاده کنند و سرشان را کلاه بگذارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟