اقدام پلید کارگردان معروف بریتانیا با چند زن / دادگاه دامن وی را گرفت+ عکس

به نقل از ورایتی، آکادمی بریتانیا روز چهارشنبه ۶ فوریه طی یک بیانیه نامزدی جایزه بفتا برایان سینگر را برای فیلم «راپسودی بوهمی» به حالت تعلیق درآورد.

برایان سینگر کارگردان فیلم «راپسودی بوهمی» متهم به چندین مورد تجاوز است، هرچند که او این اتهامات را تاکنون رد کرده است. طی بیانیه «بفتا» این حکم تعلیق تا زمانی که مسئله سینگر حل نشود پابرجا می ماند.

«راپسودی بوهمی» در جوایز بفتا امسال نامزد ۷ جایزه شده است. بنا به گفته آکادمی بریتانیا همه افراد نامزد شده از فیلم «راپسودی بوهمی» در دیگر بخش ها نامزدیشان به قوت خود باقیست اما نام برایان سینگر که درکنار گراهام کینگ و آنتونی مک‌کارتن در میان نامزدهای بهترین فیلم بریتانیایی اعلام شده بود از فهرست نامزدهای بخش بهترین فیلم بریتانیایی حذف شده است.

در بیانیه بفتا این چنین آمده است: با توجه به اتهامات جدی اخیر، بفتا آقای برایان سینگر را از تعلیق نامزدیش در فیلم «راپسودی بوهمی» مطلع کرده است.

کمپانی فاکس تهیه کننده و پخش کننده فیلم «راپسودی بوهمی» نیز در بیانیه ای از این تصمیم بفتا کاملا حمایت کرد.

آکادمی بریتانیا همچنین تاکید کرد که این تصمیم هیچ تاثیری روی نتیجه اعلام جوایز در بخش بهترین فیلم بریتانیایی یا دیگر بخش ها ندارد زیرا این اعلامیه ۹۰ دقیقه پس از پایان رای گیری برای انتخاب بهترین های بفتا منتشر شده است.

«بفتا» پیش از این نیز به اتهامات وارد شده نسبت به افراد بلندپایه هالیوود واکنش نشان داده بود، «بفتا» سال ۲۰۱۷ چندماه پس از وارد شدن اتهامات به هاروی واینستین عضویت وی را در آکادمی بریتانیا لغو کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 457339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟