دستگیری متخلفین غیرمجاز زغالگیری حین ارتکاب جرم در باشت

به گزارش رکنا، یعقوب سادات عنا از دستگیری متخلفین غیرمجاز زغالگیری حین ارتکاب جرم در آخرین هفته از دی ماه ۹۷ خبرداد و افزود: با راه‌اندازی گشت مشترک حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان، منطقه را برای متخلفین سودجو ناامن خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: طی گشت و کنترل مشترکی که در محدوده مناطق آزاد شهرستان باشت داشتیم موفق شدیم یک گروه متخلف زغالگیر را حین ارتکاب جرم در محل شناسایی و دستگیر کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باشت خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد ۶ بشکه ۲۰۰ لیتری که متخلفین در آن زغالگیری می‌کردند کشف و ضبط شد.

سادات عنا در پایان ضمن اشاره به تداوم این همکاری‌ها در گشت زنی مناطق اضافه کرد: برای متخلفین پرونده‌ای تشکیل و به همراه آلات جرم به مراجع قضائی معرفی شدند.

گفتنی است، در ششمین روز از دی ماه ۹۷ برای نخستین بار، به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های بین بخشی و شهرستانی در امر صیانت از عرصه‌های طبیعی، جنگلی و مراتع در مناطق چهارگانه و نیز استفاده از ظرفیت‌های مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان تفاهم نامه همکاری امضا شد.

کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کوهستانی با دو نوع آب وهوای گرم و سرد است که حدود سه چهارم آن را کوه‌ها و ناهمواری‌ها فرا گرفته و ۹۰ درصد از آن را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

این استان به واسطه داشتن جنگل‌های فراوان، رودخانه‌های خروشان و تنوع آب و هوایی، از تنوع زیستی بسیار خوبی برخوردار است و با داشتن ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس و ۱۰ درصد آب کشور، شرایط مناسبی را برای زیست گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی فراهم کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟