استنت های قلبی قاچاق به ارزش یک میلیون یورو در تهران کشف شد

به گزارش رکنا، از وزارت بهداشت، رضا مسائلی افزود: تداوم و تشدید نظارت ها بر فرآیند واردات و ترخیص و ایمنی و سلامت کالاهای سلامت از جمله تجهیزات و ملزومات پزشکی، موضوعی است که در هفته های اخیر مورد تاکید سرپرست وزارت بهداشت بوده است.

استنت یک لوله توری سیمی کوچک است که سبب باز شدن سرخرگ شده و به شکل دایمی داخل آن می ماند. استنت سبب باز نگه داشتن سرخرگ قلبی شده و احتمال بروز حمله قلبی را کاهش می دهد.

مشاور وزیر بهداشت از توقیف تجهیزات پزشکی غیر استاندارد وارداتی با ارز دولتی خبر داد و گفت: بدنبال بازدید های مستمر و ادواری کارشناسان تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و همکاری دادسرای جرائم پزشکی، محموله مورد نظر کشف و شخص متخلف دستگیر و تجهیزات پزشکی غیر استاندارد توقیف شد.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات و بررسی های کارشناسی انجام شده، شرکت یاد شده در زمینه تهیه و توزیع تجهیزات غیرمجاز استنت قلبی اقدام کرده که پس از بررسی اسناد و مدارک این شرکت، مشخص شد که یک میلیون یورو بابت این محموله غیراستاندارد پرداخت کرده است.

مسائلی خاطرنشان کرد: در معیت پلیس آگاهی و با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره)، کالاها قبل از اینکه در بازار توزیع شوند، در گمرک توقیف شد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شرکت متخلف پیش از این نیز در زمینه قاچاق، گرانفروشی و اظهارات خلاف واقع، تخلفاتی را مرتکب شده است، افزود: با هماهنگی بانک مرکزی و بانک عامل، ضمانت هایی که بابت ارز از شرکت متخلف گرفته شده است، با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی واردکنندگان تجهیزات پزشکی مکلف هستند تمامی تجهیزاتی را که با ارز دولتی وارد کرده اند در سامانه توزیع تجهیزات پزشکی وارد نمایند و برابر دستورالعمل های ابلاغی نسبت به توزیع اقدام کنند و مادامی که کالا در سامانه اطلاعات درج نشود، شرکت بدهی اش به دولت تسویه نخواهد شد.

مسائلی از مدیران فنی شرکت های تولید کننده، تامین کننده و توزیع کننده تجهیزات پزشکی خواست بر فرآیند عرضه و توزیع تجهیزات نظارت مستمر و جدی داشته باشند چرا که هرگونه اهمال در این خصوص موجب تهدید سلامت جامعه و اخلال در نظام خدمت ‌رسانی و سلامت کشور می شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 455775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟