به گزارش رکنا، سردار احمد علی گودرزی اظهار کرد: مأموران انتظامی استان فارس طی یک ماه گذشته با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی، عرصه را بر قاچاقچیان مواد مخدر تنگ و ۵ باند مواد مخدر را منهدم کردند.

وی ادامه داد: با تلاش مأموران انتظامی، طی این مدت ۳ تن انواع مواد مخدر شامل ۲ تن و ۱۹۷ کیلو تریاک، ۳۲ کیلو هروئین، ۴۹ کیلو حشیش و ۷۲۲ کیلو سایر مواد مخدر کشف و در این رابطه ۲۸ دستگاه خودرو توقیف و ۳۴ قاچاقچی دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری نیز ۷۰ باند مواد مخدر منهدم و با توقیف ۸۱۶ دستگاه خودرو، بالغ بر ۴۰ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

سردار گودرزی در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: مأموران انتظامی استان طی ۱۰ ماه سال جاری، ۳ هزار و ۴۸۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را توقیف و ۶ هزار و ۲۵۷ متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۴۳ فقره پرونده با ارزش بالای یک میلیارد ریال کشف شده است، گفت: ارزش محموله‌های کالای قاچاق در ۱۰ ماه سال جاری بنا بر اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس از متلاشی شدن باند سارقان آرایشگاه‌های زنانه در شیراز خبر داد و گفت: مأموران از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مطلع شدند ۲ جوان با یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که صورت خود را می‌پوشاندند، وارد آرایشگاه‌های زنانه در نقاط مختلف شهر شیراز شده و با تهدید، اموال با ارزش زنان شامل طلاجات و وجه نقد را سرقت و متواری می‌شدند.

سردار گودرزی گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات گسترده اطلاعاتی و فنی، این ۲ سارق شناسایی و در یک اقدام منسجم در شیراز دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه این افراد سلاح سرد، لباس مورد استفاده در سرقت‌ها (کلاه کشی، نقاب، شال و هد بند) و ۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

سردار گودرزی با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده، سارقان به ۱۳ فقره سرقت از آرایشگاه‌های زنانه، ۴ فقره سرقت نافرجام و سرقت اموال به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، ضمن تأکید بر اینکه کلیه آرایشگاه‌های زنانه باید به آیفون تصویری مجهز باشند، گفت: مسئولان مربوطه در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشند تا از وقوع اینگونه سرقت‌ها جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص اقدامات پلیس فتا گفت: در راستای رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به پلیس فتا در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد، با بررسی‌های فنی مشخص شد که برداشت‌ها با استفاده از دستگاه "اسکیمر" (دستگاه کپی کارت‌های بانکی) انجام شده است.

سردار گودرزی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در نهایت متهمان که در جاده "شیراز- سپیدان" با طعمه گذاری در قالب فروش عروسک و میوه اقدام به کپی از کارت‌های بانکی مشتریان و برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می‌کردند، شناسایی و نفر اصلی تیم دستگیر و تجهیزات اسکیمر، لپ تاپ و خودرو متهم توقیف شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۵ نفر از همدستان این متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که ۲۱ فقره کارت بانکی متعلق به شهروندان کپی و حدود ۳ میلیارد ریال از حساب آن‌ها برداشت شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 455436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟