به گزارش رکنا، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت، در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری ۸۴۵ متخلف شکار و صید در استان دستگیر و ۱۷۷ قبضه انواع اسلحه از متخلفان کشف و توقیف شده است که دوقبضه آن از نوع سلاح جنگی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۶۰۰ تیر انواع فشنگ، ۴۱دستگاه دوربین چشمی شکاری و ۱۰ دستگاه موتور سیکلت از متخلفان نیز کشف شده و دستگیر شدگان بابت شکار و صید جانواران وحشی در این مدت مبلغ ۲۸ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد کرده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در فهرست تخلفات یاد شده، صید غیر مجاز ۱۰۴۰۰ قطعه ماهی و از بین بردن ۳۵۰ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل: کبک، باقرقره، قرقاول، چکاوک، کبوتر و مرغابی و ۱۹۸رأس پستانداران وحشی از قبیل: قوچ و میش وحشی، آهو، کل و بز وحشی و گراز نیز وجود داشته است.

همتی افزود: در پی بازدید مستمر محیط بانان از فروشگاه‌های عرضه پرندگان زینتی، جمعه بازار و مبادی دیگر بیش از ۲۰۰۰ جانور وحشی خصوصاً انواع پرندگان غیر مجاز کشف و توقیف شده است و همچنین در ۱۰ ماه گذشته، ۲۰۰ بهله انواع پرندگان شکاری نیز تیمار و به دامن طبیعت بازگردانده شده اند.

وی تصریح کرد: با پایش شبانه روزی مناطق از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از وقوع بیش از ۶۰ مورد شکار غیر مجاز جانوران وحشی پیشگیری شده است واز ابتدای سال نیز در ۵۰۰ موقعیت از بروز آلودگی‌های زیست محیطی از سوی یگان اجرایی این اداره کل جلوگیری به عمل آمده است و برای متخلفین تشکیل پرونده شده که به این آمار ۲۱ مورد تخریب اراضی ملی، بوته کنی، قطع اشجار و تصرفات غیر قانونی را هم باید اضافه کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟