به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان حمید رضا بندانی اظهار کرد: درگیری بین دو نفر از طوایف قلندرزهی و ریگی ملکی منجر به قتل یک نفر از طایفه قلندر زهی شد که موجب به وجود آمدن اختلاف و درگیری بین دو طایفه شده بود.

وی افزود: با مراجعه خانواده قاتل به شورای حل اختلاف شماره ۲۱ مستقر در مسجد مکی زاهدان، برای پیگیری و جلب رضایت از خانواده مقتول تلاش اعضای شورای حل اختلاف در این زمینه آغاز شد.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با خانواده مقتول جلساتی داشتند و آن‌ها را به صلح و سازش دعوت کرده و آثار و نتایج مثبت این فریضه را برایشان تشریح کردند.

وی گفت: اعضای شورای حل اختلاف مسجد مکی زاهدان تلاش کردند با خانواده طرف مقابل جلساتی را برگزار کنند که جلسه فوق‌العاده در مسجد مکی با حضور پدر مقتول و سایر افراد خانواده وی برگزار شد.

بندانی ادامه داد: در نهایت جلسه نهایی در شورای حل اختلاف مستقر در مسجد مکی زاهدان برگزار و پدر مقتول در ادامه رضایت کامل خود را از افراد اعلام کرد و درخواست منع تعقیب را خواستار شد.

وی اضافه کرد: سیاست شورا‌های حل اختلاف استان بر این بوده تا از افراد دارای جایگاه، پایگاه و وجه اجتماعی قوی استفاده کند به گونه‌ای که امروز تمامی افرادی که در شورا‌های حل اختلاف خدمت می‌کنند از منزلت اجتماعی بالایی برخوردارند و تاکنون نیز موفق شده اند پرونده‌های بسیار مهمی را به سازش ختم کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟