راز وحشتناک 4 جسد که در یک روز مشهد را به هم ریختند + جزییات

وقتی خشم به سراغ انسان می‌آید، تعقل جایش را با احساس انتقام عوض می‌کند و انتقام وجود فرد خشمگین را فرا می‌گیرد، حال چنانچه این عنصر و عامل کج‌رفتاری اجتماعی کنترل نشود، جنایتی رقم می‌خورد که به قیمت جان فرد خشمگین و یا دیگری تمام می‌شود.
طبق گفته قاضی احمدی‌نژاد، بازپرس جنایی دادسرای مشهد، خشم درون‌مایه اصلی بیشتر قتل‌هاست و گاهی افراد در پی یک درگیری پیش پا افتاده، برای حل موضوع اختلافی مرگ را از غلاف بیرون می‌کشند و با خون‌ریزی آن را فیصله می‌دهند. پنجشنبه‌ای که گذشت نیز ۴پرونده قتل و مرگ مشکوک در مشهد به وقوع پیوست که عنصر خشم و رگه‌هایی از آن در این حوادث به چشم آمد.
اولین حادثه ساعت ١٩:٣٠در بولوار شاهنامه رخ داد. تحقیقات حاکی از آن بود که ٢برادر طی اختلافات قبلی به همراه فرزندانشان با هم وارد جنگی مرگ‌بار شده‌اند و در این میان پسری هجده‌ساله به دست پسر‌عموی خود با ٢ضربه چاقو از پا در‌آمده بود.
پدر قاتل با دیدن این صحنه که شاید انتظارش را نداشته با فرزندانش از محل فرار می‌کنند و در محلی نامعلوم مخفی می‌شوند. در مقابل پدر مقتول که خود از ناحیه سر دچار جراحت شده بود، موضوع را به اورژانس اعلام می‌کند، ولی قبل از اینکه پاره‌جگرش را به بیمارستان طالقانی برساند، پسر جوان‌مرگ می‌شود.
با باز شدن پای قاضی احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد به این پرونده تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز شد و عملیات شناسایی مجرمان بر عهده کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. پدر مقتول در اظهاراتش به مقام قضایی می‌گوید: «‌این نزاع در پی زدن پس‌گردنی به پسر برادرم آغاز شد.»
این موضوع پیش‌پا‌افتاده آتش اختلافات قبلی این خانواده را می‌افروزد و نزاع مرگ‌باری را رقم می‌زند که آتش خشم ٢برادر برای یک پس‌گردنی با قتل پسر‌جوان یکی از آن‌ها آرام می‌گیرد.
در حالی تحقیقات این پرونده برای دستگیری قاتل فراری و پدر و برادرش ادامه داشت که تماسی از سوی مأموران کلانتری خواجه‌ربیع برقرار و خبر فوتی مشکوک با احتمال قتل به قاضی احمدی‌نژاد داده می‌شود. بازپرس جنایی دادسرای مشهد پس از دریافت این خبر خود را به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد می‌رساند و در جریان دومین پرونده قرار می‌گیرد.
خانواده متوفی معتقد بودند که دامادشان موجب مرگ دختر آن‌ها شده است و باید دستگیر شود. بر همین اساس مرد جوان که خود در بیمارستان حضور داشت به عنوان مظنون بازداشت شد. اظهارات شوهر متوفی گویای این ماجرا بود که آن‌ها قبلا با یکدیگر مشکل خانوادگی داشته‌اند و بر همین اساس چند ماه پیش از همسرش جدا شده است که البته این جدایی مدتی طول نمی‌کشد و آن‌ها مجدد به هم رجوع می‌کنند.
اختلافات خانوادگی انگیزه‌ احتمالی برای قتل را قوت می‌بخشید اما شواهد و قرائن موجود حقیقتی غیر از آن را ثابت می‌کرد چرا که هیچ‌گونه آثار درگیری و یا مسمومیت در بدن متوفی وجود نداشت.
مظنون این پرونده در اظهاراتش بیان کرد که همسرش آسم داشته و دچار تشنج شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است، بر همین اساس مظنون آزاد و تحت نظر قرار گرفت و جسد نیز برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
گویا قرار نبود آفتاب پنجشنبه غروب کند چرا که دقایقی پس از گزارش پرونده فوت مشکوک زن جوان، خبر کشف یک جسد از سوی مأموران کلانتری باهنر به قاضی احمدی‌نژاد اعلام و پای این مقام قضایی را به سومین پرونده باز کرد.جسد متعلق به پسری شانزده‌ساله بود که در میان یک زمین کشاورزی واقع در منطقه سالار‌آباد در اطراف مشهد افتاده بود و هیچ آثار درگیری در اندام وی وجود نداشت. خانواده متوفی نیز صبح روز پنجشنبه مفقودی پسرشان را به پلیس اعلام کرده بودند که جست‌وجوی میدانی چند ساعته اهالی منطقه و پلیس به کشف جسد این پسر جوان ختم شد.
گوشی تلفن همراه و دیگر لوازم متوفی در نزدیکی او افتاده بود که به استخراج چند پیامک از تلفن متوفی مبنی بر «سیر شدن او از زندگی» منجر شد و فرضیه خودکشی این پسر جوان را قوت بخشید برای همین جسد به دستور قاضی احمدی‌نژاد به پزشکی قانون انتقال یافت.
تماس چهارم مأموران کلانتری آبکوه پرونده دیگری را پیش پای بازپرس جنایی دادسرای انقلاب مشهد گذاشت با این تفاوت که این بار جنایتی هولناک رخ داده بود و عاملانش سرنشینان ٢خودرو سواری پلاک مخدوش بودند.
این جنایت در حد فاصل میدان معراج و فهمیده اتفاق افتاد. پیگیری‌ها نشان داد جوانی قوی هیکل از سوی ۵مرد ناشناس هدف بیش از ٢٠ضربه قمه و چاقو قرار گرفته بود. شاهدان مدعی بودند که ٢خودرو پلاک مخدوش در مقابل خودرو متوفی ‌پیچیده و او را مورد ضربات مرگ‌بار قمه و چاقو قرار داده‌اند.
مقتول که از نواحی مختلف اندام‌ها دچار جراحات عمیقی شده بود به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان پلیس در همان دقایق ابتدایی ۵‌مظنون را در تربت‌جام و صالح‌آباد دستگیر کردند. قاضی احمدی‌نژاد که تا ساعت ٣بامداد روز گذشته درگیر این ۴پرونده بود از آغاز تحقیقات گسترده درباره این پرونده‌ها خبر داد و گفت: به‌زودی مسببان ٢پرونده قتل دستگیر و علت مرگ ٢فوت مشکوک نیز اعلام خواهد شد. 
مهدی قرآنی
اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

کدخبر: 453151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟