به گزارش رکنا،تعدادی از اخلالگران نظام اقتصادی در شهرستان چالوس دستگیر شدند. سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: در ماه‌های اخیر به علت نوسانات قیمت سکه و ارز و گرانی اجناس تعدادی از اخلالگران نظام اقتصادی و محتکران عمده مایحتاج عمومی با همکاری هماهنگی سربازان گمنام امام زمان (عج)، اداره اطلاعات چالوس و دستور دادستان شهرستان چالوس دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد حوالجات ارزی راعلیه افرادی به هویت مختلف مطرح و بدین توضیح که این افراد با سوء استفاده از خلاء‌های قانونی موجود در بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل اقدام به دریافت حوالجات ارزی با نرخ دولتی جهت واردات کالا‌های اساسی می‌کردند.

حسینی عالمی گفت: این افراد وجوه حاصل از این حوالجات را به شیوه‌های متقلبانه تصاحب و در بازار آزاد بفروش رسانده و با جعل مدارک و پته‌های (برگ سبز گمرکی) وانمود می‌کردند که کالا‌های موردنظر را وارد کشور کرده اند.

وی افزود: متهمان برای رسیدن به اهداف خود با به ثبت رساندن شرکت‌ها و هولدینگ‌های کاغذی و با افتتاح حساب در چند بانک در سایه تبانی با مدیریت بانک‌ها و گاهاً پرداخت رشوه و با سپردن تضامین غیرمتناسب و بی ارزش حوالجات ارزی را با نرخ دولتی به ارزش بیش از ۲۲ میلیون دلار اخذ می‌کردند و از این طریق منافع نامشروع کسب و موجبات اخلال در نظام اقتصادی را فراهم می‌آوردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: تاکنون تعدادی از متهمان دستگیر و با صدرو قرار قانونی و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 452493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟