سرهنگ "محمد رضا چگینی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری پلیس افزود: طبق قانون ، جریمه مشمولان غایب تا پایان سال جاری اجرایی است که برای اطلاع رسانی بیشتر، پیامکی ازسوی سازمان نظام وظیفه عمومی برای مشمولان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: با بررسی های صورت گرفته دربین مشمولان غایب، گروهی نیز مبتلا به بیماری های روحی، روانی و جسمی هستند که برای معافیت پزشکی اقدام نکرده و به علت عدم تعیین تکلیف ، وضعیت آن ها مشخص نیست که سریعا باید وضعیت آن ها روشن شود.

سرهنگ چگینی گفت: این دسته از افراد برای امور مربوط به بیمه، خروج ازکشور و سایر موارد خدماتی دچار مشکل می شوند که باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی « پلیس +10» برای معافیت پزشکی اقدام کنند تا اسامی آن ها از لیست مشمولان غایب حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که درسال های گذشته خدمت کرده اند ولی به دلایل عدم تبدیل کارت قدیمی به کارت هوشمند و یا عدم دریافت کارت پایان خدمت در لیست افراد غایب قرار دارند باید از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز افزود: درسال آینده محدودیت و محرومیت های اجتماعی بیشتری برای مشمولان غایب درنظرگرفته می شود و این دسته از مشمولان باید از فرصت های ایجاد شده برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود استفاده کنند.

 

کدخبر: 449112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟