دستگیری 57 شکارچی غیر مجاز پرندگان مهاجر

به گزارش رکنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به مهاجرت پرندگان به دلیل برودت هوا از اروپا بویژه سیبری به مناطق گرمسیر، اظهار کرد: بخش‌هایی از کشور ایران از جمله مناطق تالابی در شمال کشور و خوزستان میزبان این پرندگان مهاجر برای ادامه حیات هستند.

وی با بیان اینکه استان‌های مارندران، گیلان و خوزستان بیشترین سهم میزبانی را از این پرندگان با ارزش مهاجر بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان‌های مارندران، گیلان و خوزستان برای پیشگیری از شکار بی رویه این پرندگان، طرح‌هایی را با حمایت دستگاه قضائی اجرایی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، تصریح کرد: متاسفانه تعدادی افراد سودجو، اقدام به شکار این گونه از پرندگان می‌کنند که در این رابطه ۵۷ نفر از شکارچیان غیر مجاز و غیر قانونی دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی با اظهار تاسف از عدم همکاری برخی از مسئولان محلی در استان مازندان با یگان حفاظت از سازمان محیط زیست، بیان کرد: در هر حال، افراد سودجو در رصد ماموران هستند و در صورت بروز هرگونه رفتار غیر قانونی، هنجار شکنانه و تعرض به محیط زیست، با آنان برخورد قاطعی می‌شود.

سرهنگ محبت‌خانی تاکید کرد:مردم فهیم و دوستدار محیط زیست منطقه همکاری خوبی با محیط بانان دارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟